Iemand een idee??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xmadelenex

Iemand een idee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 13:23

Hallo allemaal,

Het is al een tijdje 'winter' en zit ik met een probleem..

Ik heb 2 paarden ( een haflinger en een shetlander) ze staan bij mij aan huis wat super fijn is, alleen wij hebben geen rijbak/longeerbak. Dit is zomers geen probleem, want dan rij ik gewoon buiten. Alleen nu het zo vroeg donker is en ik vaak pas rond 5 uur thuis ben is dat niet te doen..
Het gaat vooral om de haflinger. Hij vind het heerlijk om lekker een rondje te kunnen lopen alleen op dit moment lukt dit alleen in het weekend.

Ik zit nu dus te overwegen om hem te verhuizen naar een stal alleen dan zit ik met de shetlander die ik niet alleen kan laten staan. En de shetlander meenemen vind ik een beetje zonde, omdat die met pensioen staat en daar dus lekker mag van genieten.(tevens staan mijn paarden niet op stal, ze hebben een uitloopje aan de stal van ongeveer 10 bij 4m)

Overal in de buurt heb ik gevraagd of ik de bak mocht gebruiken, helaas hoor ik overal nee:(

Hebben jullie nog ideeën wat ik zou kunnen doen? Ik wil zo graag weer lekker met hem aan de slag!

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:26

Af en toe op de trailer zetten en naar een bak rijden een optie?

Overigens denk ik dat de meeste "buitenrij" paarden momenteel niet aan hun trekken komen maar als ze toch lekker in een kampje kunnen staan is een winterbreak ook niet zo erg volgens mij. ( als ik naar mijn eigen paarden kijk tenminste)
Laatst bijgewerkt door vraagteken op 13-01-16 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

xmadelenex

Re: Iemand een idee??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 13:27

Heb geen trailer ter beschikking en ook geen rijbewijs daarvoor:(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:29

Shetje erbij?
Altijd gezellig :):)

xmadelenex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 13:39

Shirley schreef:
Shetje erbij?

Jaa dat zouden we nog kunnen overwegen, maar liever niet omdat ik hem zomers het liefst weer thuis heb

xmadelenex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 13:40

vraagteken schreef:
Af en toe op de trailer zetten en naar een bak rijden een optie?

Overigens denk ik dat de meeste "buitenrij" paarden momenteel niet aan hun trekken komen maar als ze toch lekker in een kampje kunnen staan is een winterbreak ook niet zo erg volgens mij. ( als ik naar mijn eigen paarden kijk tenminste)

De shetlander vind het ook totaal niet erg, maar ik merk aan mijn haffie wel ook omdat die nogmaar 6 jaar is.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:43

FZ -> VSW

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:44

goede verlichting aanschaffen en gewoon een buitenrit in donker maken?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:45

xmadelenex schreef:
Shirley schreef:
Shetje erbij?

Jaa dat zouden we nog kunnen overwegen, maar liever niet omdat ik hem zomers het liefst weer thuis heb

Ach, waar er twee kunnen lopen, kunnen er ook drie lopen ;)

Anders een advertentie zetten voor een tijdelijk pensionklantje?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:46

Inderdaad, maak van je paard een wandelend kerstpaard door goede verlichting en reflectie en hup naar buiten. Kijk eens in een van de topics van Sjolvir hier op Bokt, die doet dat ook. Dan is het natuurlijk wel handig als je paard bomproef is.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:49

Ik zou lampjes op doen en gewoon gaan met die banaan! Zelf rij en wandel ik ook regelmatig in het donker, bevalt prima! :))

xmadelenex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 12:11

Dankjewel allemaal ik ga de lampjes proberen!

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 15:51

Het is misschien niet zo leuk, maar misschien kun je een bijrijder erbij nemen die wel de mogelijkheid heeft om overdag met hem naar buiten te gaan?
Anders is inderdaad een bak opzoeken een goed idee, misschien is er iemand die je zou kunnen brengen ?
Tevens werkt goede reflectie op je paard ook mocht er geen oplossing zijn, maar ik snap dat dat voor 1x in de week leuk is en verder niet...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 06:40

Die plekken waar je vraagt te migen rijden, heb je aangegeven ervoor te willen betalen?

xmadelenex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 21:18

Maartje1990 schreef:
Die plekken waar je vraagt te migen rijden, heb je aangegeven ervoor te willen betalen?

Jaa heb ik, maar helaas bleef het antwoord nee

eswestplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:09

Wat apart dat je geen gebruik mag maken van de bak tegen betaling... Dan zou ik ook gewoon gaan voor het buitenrijden. Ik heb ook een paard dat ik vol hang met lampjes. Gerstverlichting in zijn staart bijvoorbeeld en ik ook vlecht ik het altijd mee met zijn manen. En dan naar buiten... (reflecterende uitrijdeken, zelf een geel hesje met reflectie aandoen, reflecteren peeskappen...) Er kan zoveel