Van 2 stallen 1 stal maken wel of niet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Van 2 stallen 1 stal maken wel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 15:35

Ik heb een eigen stuk land met 3 stallen, 1 stal gebruikt de geit met slecht weer. De andere twee stallen zijn voor mijn paard en de Shetlander. De deuren staan altijd open, en vorig jaar is er een erge paniek situatie geweest net buiten het land.
De paarden moesten daar door even op stal staan, de paniek was zo erg dat het tussenschot scheef kwam te staan. Vanmorgen keek ik naar dat schot en ik dacht waarom haal ik dat schot niet weg om er 1 grote stal van te maken. Wat zouden jullie doen?

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Van 2 stallen 1 stal maken wel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:36

ik heb een voorwand als tussenwand en kan dus de achterste helft open schuiven. Ideaal, als inloopstal kunnen ze rond lopen, maar als ik er 2 op stal wil zetten, is dat ook een optie.

Anastasia24

Berichten: 2711
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:52

Als ze beide ook met paniek bij elkaar in een stal kunnen waarom niet? (en anders draadje ertussen zodat de shetlander bij paniekerig paard even apart kan staan). Hier heb ik ook 2 uitgangen bij beide schuilstallen en zou niet anders willen. Vind het persoonlijk een eng idee dat er één de hoek in word gejaagd..

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-21 16:03

Ze kunnen goed samen staan dus ik denk dat ik het schot weg haal, zoals jij het zegt klinkt het goed.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Van 2 stallen 1 stal maken wel of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 16:23

Ik heb ook een stal. Dmv een plank kan ik er 2 gedeeltes van maken. Werkt hier ideaal. Plank gebruik ik zodat de oudere tijd heeft om te eten anders eet de ander ook haar hooi op. Met slecht weer staan ze heerlijk bij elkaar.