Tapijt als ondergrond bij modder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:59

Ik heb in de bak roofing op de Ac omdat ik daar met de kruiwagen over moest maar dat trappen ze kapot.

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 21:59

Ze plassen er bij mij niet op, dat doen ze in het droge zand. Mesten doen ze er wel op. Heel handig want je schept het zo weg.

Ik timmer het trouwens met krammen aan mijn houten palen. Maar na een week is het zo zwaar van het zand dat het nergens meer heen gaat.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:01

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe dat gaat met mest en urine. Gaat t niet onwijs stinken?

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:02

kvulden schreef:
Hier een leuk filmpje. Het vloerkleed ligt nog niet perfect, omdat ik het zo over de blubber heb gegooid.

https://youtu.be/PUH0fjCrrlw


[ [url=m/guq2bX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ohh ben heel benieuwd hoe het na een tijdje ligt. Met modder enz erop. Of het dan nog werkt. Vooral met een groep tinkers hoe dat zal gaan

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:06

Vind dit wel erg handig en zou het ook wel willen proberen. In mijn bak ligt een dikke laag zand in maar lijkt nu ook erg op blubber/modder.
Zou wel fijn zijn als de paarden een plekje hebben om droog te staan en overdag dan langer naar buiten kunnen. En om hooi te kunnen eten, zodat ze geen zand binnen krijgen.

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:08

Ik ga hem nog wel een keer opnieuw leggen als de ondergrond droog is. Dan maak ik het even goed glad. Ik denk dat het met de urine wel meevalt. En anders spuit ik het een keertje schoon. Lijkt me ook geen probleem. En ondanks dat er echt rond om nu flinke modder ligt zie ik vrijwel niks op het tapijt. Het tapijt word een beschutte kleur door het rollen en de Nate voeten, maar geen echte modder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:08

Dat filmpje :D
Is ook meteen duidelijk waarom je tapijt wil :P Leeft het tot op heden nog (want schrapen en bijten zie ik hier ook nog gebeuren.. ) ?

Bedankt ook voor de eerdere info en foto's, dat ik dit niet eerder geweten heb zeg :+
Zou het kunnen om het nu als noodoplossing neer te leggen en dan in het voorjaar als alles weer droog is netjes te doen en af te werken ofzo?

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:14

Ik heb het nu ook uit nood zo op de modder gelegd. Zodra het droog is maak ik de ondergrond even glad.

Het bijten en krabben zie ik nu niet meer. Rosie is nog jong en moet alles even testen. Ik heb nog geen beschadigingen gevonden. Als het straks strakker ligt dan zou het ook niet meer zo makkelijk gaan denk ik of de aandacht trekken.

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:15

Ik vind dit echt geniaal _/-\o_

Heb zelf 5 minie moddermonsters momenteel die het zelfs in hun inloopcontainer een waar modderfeest hebben gecreëerd, dus ik geloof dat ik toch snel een stuk tapijt ga uitzoeken ergens.

Kan het vocht er goed doorheen verder? Het regent nogal eens.
Maar zelfs in de container zou het zijn werk wel doen denk ik.

Ameaks1
Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:17

Werkt dit ook op modder wei met klei grond? En met ijzers? Voor twee d pony's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:18

Top :)
Heb nog wat zitten rondkijken en denk dat ik vasttapijt nodig heb? (België). Dit kan je per m2 kopen... zelfs met gras"look" maar dat gaan we maar niet doen :P :))

En ja, wat doet het met (overvloedige) regen eigenlijk? Want daar hebben we nogal eens last van... :Y)

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:20

Bij mij op de foto zie je dat er een plas op ligt, maar dat komt omdat hij daar echt in een plas water ligt.

Er is inderdaad al flinke regen opgekomen, maar er komen dan geen verdere plassen op. Bij voorkeur dus wel op een droge bodem leggen, maar op modder kan geen kwaad en dan maak je het later glad. Dan heb je wel per direct een mooi stuk.

Jolene85

Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:38

Wow wat n goed idee! Dit ga ik ook uitproberen in n modderig gedeelte van mn paddock achtige uitloop stal, ben benieuwd!! :D

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:40

zo van marktplaats een stuk tapijt geplukt :+

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:41

Mijn wei is kleigrond en gaat prima! Plassen doet ie er niet op omdat het spettert. Maar hij plast zowiso niet in zijn schuilstal. Ik heb een oud wollen tapijt, erg stevig met de harde kant naar boven

Edit:
Net gelegd opde foto, heb geen recente

Afbeelding

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:47

2a54z6e45r6r schreef:
Mijn wei is kleigrond en gaat prima! Plassen doet ie er niet op omdat het spettert. Maar hij plast zowiso niet in zijn schuilstal. Ik heb een oud wollen tapijt, erg stevig met de harde kant naar boven

Edit:
Net gelegd opde foto, heb geen recente

[ [url=m/qphPiF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarom niet gewoon de zachte kant naar boven?

Anoniem

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 22:52

Van kunstgras heb ik al eerder goede resultaten gehoord. Is vaak tweedehands in grote stukken te koop. Als je dat op de klei legt met een laag zand erop heb je de perfecte paddock. Ik denk dat de afwatering dan beter is dan met tapijt? Maar voor modderplekken is het wel een uitkomst!

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:00

kvulden schreef:
2a54z6e45r6r schreef:
Mijn wei is kleigrond en gaat prima! Plassen doet ie er niet op omdat het spettert. Maar hij plast zowiso niet in zijn schuilstal. Ik heb een oud wollen tapijt, erg stevig met de harde kant naar boven

Edit:
Net gelegd opde foto, heb geen recente

[ [url=m/qphPiF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waarom niet gewoon de zachte kant naar boven?

Omdat het anders zompig word denk ik?
Geen idee, vond dat het meest logische op deze manier.
Zelf gekozen voor tapijt boven rubber: goedkoop, water kan er door

Anoniem

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:01

Dus je moet het tapijt altijd ondersteboven leggen? Of hangt dat van het tapijt af?

kvulden

Berichten: 3068
Geregistreerd: 17-02-08

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:06

Ik heb het normaal om liggen. Dus de hardere onderkant onder. Tot dus ver bevalt dat prima. Misschien moet je het niet te hoog polig hebben.

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:20

[***] schreef:
Dus je moet het tapijt altijd ondersteboven leggen? Of hangt dat van het tapijt af?


Nee, juist niet. De harde kant/rug kant onder. Met de zachtere toplaag (die blijft niet lang zacht overigens maar wordt plat) bescherm je het stevige stuk en blijft het langer heel.
En als het jute wel los laat wil je dat echt niet om je paarden benen hebben maar verstopt onder de rest waar het nog mooi door werkt ipv opgekruld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:26

Ok, dus laagpolig met een jute achterkant vasttapijt en dit dan gewoon neerleggen zoals in huis. Begrijp ik het goed? :+

Heb je dat soort tapijten in gewone tapijtwinkels? Zie bij carpetright bv goedkoop vasttapijt maar staat geen verdere info bij. Rond wat voor prijzen zit dat laagpolig jute tapijt ongeveer?

Edit; dacht dat ik wat gelezen had van carpetright, daar was jij dus al geweest :Y) Ga daar ook eens horen denk ik.. zullen wel lachen :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-16 23:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:27

Ik heb nu van 6 euro per vierkante meter op het oog. Wacht, zoek een linkje.

Deze
http://www.carpetright.nl/vloeren/tapij ... -antracite

Of deze
http://www.carpetright.nl/vloeren/tapij ... icht-beige

Ik was ook bij de Kwantum geweest voor goedkoper. Ik ging voor de Oxford maar dat vond ik toch wel minder aanvoelen. De Felton van naaldvilt leek beter maar dat is even duur als de Salsa.

De man van de CR wist niet hoe hij moest kijken toen hij vroeg waar het voor was en ik dat keurig uitlegde. 8-)

http://www.gjfloors.nl heb ik vorige keer gekocht. Daar hebben ze nog wel eens restpartijen en ze komen het keurig thuisbrengen. Tot in de paddock zelfs.
Nu staat er ook naaldvilt voor 2,50 per vierkante meter op. Maar ik denk dat dat dun is. Was van plan om er een mailtje aan te wagen maar vergeten.
Laatst bijgewerkt door Sybelle op 11-01-16 23:53, in het totaal 5 keer bewerkt

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:28

bokt waarom is dit nooit eerder bedacht?

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:39

Ik volg ook! Zou het ook werken in een modderige doorgang? Of enkel op plaatsen waar ze stil staan ipv de hele tijd lopen. Zou het iets zijn voor rond de hooi-plek?