Paard op de wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Paard op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 23:49

Bij ons op stal hebben we geen weiland. Alle paarden kunnen de hele dag in een paddock.
In het voorjaar gaan een aantal paarden tot na de zomer het land op. Eigenlijk gaan alle paarden dan gelijk dag en nacht het land op zonder op te bouwen.

Ik was eigenlijk van plan om mijn paard niet op het weiland te zetten, maar het is dit jaar praktischer om dit wel te doen. Ik ben zwanger en kan nu de zorg voor mijn paard al niet meer zelf door bekken instabiliteit, en dit zal alleen maar slechter worden.

Alleen heb ik dus ook niet de mogelijkheid om het weiland op te bouwen. Zelfs als ik terecht kan bij een weiland dichtbij stal, is het voor mij niet haalbaar om heen en weer te wandelen.
Ik zie het overal om mij heen gewoon goed gaan, maar ik heb zelf het idee dat ik m'n paard er bevangen af haal als ik haar er zo dag en nacht op zet.

Zouden jullie het aandurven om een paard gelijk dag en nacht op de wei te zetten?

Nista_RX

Re: Paard op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:53

Als ik dat doe bij mijn paarden lopen ze gelijk kreupel en zijn ze hoefbevangen.... Heb dan ook paarden die daar wat meer aanleg voor hebben. :j

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 00:00

Daar ben ik dus ook bang voor. Maar ik weet dan niet of ze er gevoelig voor is. Het is een warmbloed rijpony, maar dat zegt ook helemaal niets natuurlijk.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:31

het hangt af van wat je paard nu gevoerd krijgt en hoe het gras in het weiland op dat moment is

xkathy_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 17:35

Zelf zou mijn voorkeur uitgaan naar niet doen, maar zoals je zelf al aangeeft gaat dat lastig worden vanwege je zwangerschap.
Misschien is het een idee om te beginnen met een graasmasker oid ? Hierdoor beperk je toch de eetmogelijkheid van je paard en dan kun je dit steeds meer afbouwen waardoor hij niet gelijk vanaf dag 1 zich volvreet met gras !

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 20:57

@arabesk : Ze krijgt alleen hooi en vitamine korrel.

Zo'n grasmasker is ook een idee. Daar zal ik me eens in verdiepen.

Isabell485

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 12:17

De ene reageert daar beter op dan de ander, en inderdaad wat hierboven al genoemd werd een grasmasker? Je hebt dan natuurlijk ook weer paarden en pony's de het elke keer weer weten om dat ding af te krijgen :') maar het is een optie dat zeker!