angst bij verhuizen paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hoefslag2

angst bij verhuizen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 00:48

Mijn paard staat al sinds ik haar heb op een manege,
sinds kort heb ik de weide naast mijn huis kunnen huren waar ik dus mijn paard in ga zetten.
het probleem is nu dat is zeer bang ben dat ze over de omheining springt en aangereden word (de weide is omringt door wegen) mijn paard is een best angstig,nerveus dier en ze is noch nooit verhuist van weide/stalling

hoe kan ik verzekeren dat dit niet gebeurt of wat is jullie mening ?

Alvast bedankt ! :)

Wendy1978

Re: angst bij verhuizen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:50

Wellicht met ouder rustig paard zetten?
Eerst even rustig door de wei wandelen met haar en wellicht rustig maatje, beetje langs alle omheining?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:51

Ga je je paard alleen daar zetten? Dan niet doen. Een paard is een kuddedier. Komt er nog een paard of pony bij gewoon zorgen voor een goede omheining (liefst 3/4 stroomdraden en een goed stroomapparaat. Aan verkeer rond de weide wennen ze snel genoeg.

hoefslag2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 00:52

Wendy1978 schreef:
Wellicht met ouder rustig paard zetten?
Eerst even rustig door de wei wandelen met haar en wellicht rustig maatje, beetje langs alle omheining?

de man waarvan ik huur heeft een ouder trekpaard staan,misschien inderdaad een goed idee :j

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:56

Alleen zetten zou ik zeker niet doen, dan heb je zeker kans dat ze wil ontsnappen. En weet niet wat voor omheining er om de wei staat? Hout of schrikdraad of beide?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 02:24

Is er een stal?
Wellicht kun je haar dan op stal houden tot je haar onder toezicht naar buiten kunt laten. Wendy's optie is sowieso een goede

Je zou ook een stuk met (tijdelijke) afrastering af kunnen zetten, of de omheining proberen hoger te maken.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 02:28

Ik zou inderdaad ook kijken of ik de wei wat kleiner zo kunnen maken. Dus een dubbele belijning, 1tje aan de weg en 1 een stuk ervoor. Dit kan je dan na een paar dagen afbouwen of gewoon helemaal weg halen.

Is de wei afgezet met hout of stroomdraad? Als het hout redelijk hoog is springen ze hier echt niet zo snel over heen. Mocht het niet hoog zijn, dan kan je er nog een stroomdraadje bovenlangs spannen.