Dilemma, verhuizen of niet? Wie helpt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Verhuizen Ja of nee

Ja
12 (100%)
Nee
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 12

Bloempje_5

Dilemma, verhuizen of niet? Wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 12:28

Ik zit met een dilemma, namelijk ga ik verhuizen van stal of niet.

Ik sta nu op een grote manege, in principe heb ik het er prima naar mijn zin.
Grote accomodatie met alles erop en eraan, wel wat verder van het bos af.
Ik doe alles zelf, dat wil ik zo en hij kan iedere dag maar buiten......maar alleen dus zonder maatje.
In de winter staat daar alles op stal, en heb al verschillende oplossingen bedacht maar waren allemaal van korte duur.
Dus uiteindelijk weer alleen buiten en dat vind hij verschrikkelijk., en dan is de winter nog lang.....

Nu twijfel ik wat ik zal doen, er zijn wat andere stallen, allemaal wel minimaal 50 euro per maand duurder en verder weg maar wel ook met dagelijks weidegang/paddock met soortgenoten. Ook met rijhal, eens zelfs direct aan het bos.
Alles ook zelfverzorging, financieel kan ik.me geen volpension veroorloven.

Maar ook daar is natuurlijk overal Wel iets :-)

De stal waar ik nu sta zou super zijn als.ik ooit wedstrijden zou willen gaan rijden.
Er word goede les gegeven en via hun kun je een startpas aanvragen.

Alleen als nadeel dus in de winter alleen buiten.

Wat vinden jullie?

Marjo89

Re: Dilemma, verhuizen of niet? Wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:37

Ik had mijn keuze al gemaakt verhuizen.
Niet buiten kunnen de hele dag + geen soorten genoten vind ik Not done..

Zou wel goed nagaan of ze ook werkelijk buiten komen. Helaas is dit een algemeen winter probleem.
Zomers kan alles wel naar buiten, maar swinters moet alles binnen staan.
Welke omgeving zit je ?

Belmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 12:51

Jij hebt t prima naar je zin op de huidige stal, maar bent daar hoogstens een paar uurtjes per dag.
Paard vindt het alleen staan in de winter verschrikkelijk en heeft t dus niet naar zn zin op de huidige stal. Zou voor mij de keuze snel gemaakt zijn. Verhuizen.
Wel idd goed checken of de paarden op de andere stal daadwerkelijk dagelijks met anderen buiten komen.

Bloempje_5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 13:11

Ja een van de andere stallen weet ik zeker dat het zo is, heb er voorheen met mijn andere paarden jarenlang gestaan maar omdat ik mijn huidige paard als hengst kocht en op die stal geen hengsten mogen moest ik dus uitwijken naar een andere stal.
Er lopen hier wel wat mensen rond, een kliekje zag maar waar ik niet mee overweg kan maar goed de personen kan je ontwijken.

Vind het zelf ook.echt verschrikkelijk en ben er ook echt verdrietig en chagrijnig van dat hij er zo alleen staat, Vanochtend maar extra hooi in de wei gelegd zodat hij even afleiding had.

De andere stal welke ook een optie is komen ze ook buiten, ik ga daar van het weekend vrijblijvend kijken.

Stallen zijn dan in Duitsland woon zelf op de grens, regio Limburg.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 13:21

Ik denk dat jij je keuze al gemaakt hebt. Nu nog uitvoeren. En voor de wedstrijden/les/startpas zijn andere oplossingen, dat moet het probleem niet zijn.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 14:16