pony tijdelijk alleen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grijzemuis

pony tijdelijk alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 21:56

Hallo allemaal,

Ik heb een uitnodiging gekregen om mijn paard voor ongeveer een week in training te zetten.

Dit lijkt me echt hartstikke leerzaam zowel voor mij als voor mijn paard. Maar dat betekend dat zijn kleine vriendinnetje alleen thuis achter zal blijven. Ze zijn normaal altijd samen, en ik weet niet zo goed of ik nu wel op het aanbod moet ingaan.

Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door grijzemuis op 03-01-16 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketly

Re: paard tijdelijk alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:56

Kan zijn vriendinnetje niet mee?

Anoniem

Re: pony tijdelijk alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:58

Of tijdelijke logeer paard regelen?

grijzemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 21:59

Nee helaas, de stal waar hij dan heen zou gaan heeft verder geen plek meer vrij voor haar. Dus zij moet thuis blijven bij mij.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:00

voor een week lijkt me geen drama. Je kan proberen haar mee te nemen, maar als dit niet gaat lijkt een nieuw paard introduceren me stresvoller dan een weekje alleen staan.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:02

Ik zou het doen, het is tijdelijk en zo'n ramp is het nu ook weer niet.
Daarbij zomaar even een vreemd paard bij jouwe zetten zou ik sowieso nooit doen. Je weet allereerst niet van te voren of de paarden zich verstaan of dat het ander paard gezond is. Ander paard in nieuwe omgeving voor een weekje is ook nogal onnodig risico lopen. Als je paard niet hysterisch is aangelegd dan zal het echt niet dood gaan van even alleen staan.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:07

Ik zou het ook gewoon doen!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:08

Ik heb jaren 2 paarden gehad en nam er elk jaar 1 een week mee op vakantie.
Voor die week ga ik geen ander paardje introduceren, helemaal omdat de achtergebleven merrie 1 dagje wat roeperig was, maar daarna prima ontspannen stond (en met een vreemd paard altijd enkele dagen duurt voordat het weer rustig is).
Laatst bijgewerkt door Brainless op 03-01-16 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

grijzemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 22:33

Bedankt voor jullie reacties.
Dan ga ik op het aanbod in, en dan ga ik met de kleine meid wel extra grondwerk doen, dan is de week zo om :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:46

Je hoeft gast paard niet meteen er bij in de wei neer te zetten. Ernaast kan ook prima. Ik zal zelf echt niet doen een paard week lang alleen zetten.
Hoe zou jij vinden om week lang alleen te zijn?

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:54

Ik heb mijn pony ook een week mee genomen op vakantie. daar was hij ook alleen.

Een weekje is geen probleem denk ik. maar is ook paard afhankelijk. kan ze alleen staan? Dan zal ik me er niet te druk over maken :)

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:55

Tobbes schreef:
Je hoeft gast paard niet meteen er bij in de wei neer te zetten. Ernaast kan ook prima. Ik zal zelf echt niet doen een paard week lang alleen zetten.
Hoe zou jij vinden om week lang alleen te zijn?

Ik zou me prima vermaken eerlijk gezegd.

Vind het nogal onzin om van een weekje een probleem te maken. Gewoon doen. Die week is zo voorbij. In de natuur is het leven ook niet perfect :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:22

Ik zou alleen een ander paard regelen als je die gemakkelijk kunt vinden, en dat paard je paard ook al eens eerder heeft gezien (bijvoorbeeld iemand die je op buitenrit wel eens treft). En dan met een draad ertussen neerzetten.

Als het paard niet heel stressvol is aangelegd (ik neem aan dat je wel vaker met 1 paard gaat rijden en de ander dan achter blijft), dan zou ik het paard voor die week alleen laten staan.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:56

Ik zou niet voor 1 weekje uberhaupt de moeite nemen om een ander paard te zoeken... van 7 dagen alleen gaan ze heus niet dood.

Mocht het niet goed gaan kan je altijd nog je paard naar huis halen :)

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 12:56

Ik kan hier dus echt geen paard een week alleen laten. Ze hangen heel erg aan elkaar. Dus ligt ook beetje aan je pony die achter moet blijven of ze er nuchter genoeg voor is. Zo niet gewoon even tijdelijk plekjes zoeken

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:00

Hier ook gewoon alleen tot ca een maand/2 maanden. Merrie was bij de hengst, vakantie of verkoop. Zolang het niet permanent is zie ik het probleem niet.

Mocht ik weten dat het langer duurt ga ik rondvragen wie zijn paard een maandje of 2/3 op de wei wil en vaak vindt ik dan wel iemand.

grijzemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 22:04

Ik heb besloten het te gaan proberen en mocht het echt niet gaan dan kan ik een pony tijdelijk lenen als gezelschap.