Voor welke stal gaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loesjeislief

Voor welke stal gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 12:30

Hallo Bokkers.

Ik zou graag jullie mening even willen horen.

Ik sta nu op een stal met ongeveer 12 paarden. Overdag buiten in een kleine paddock. Rijbak deze tijd met regen nat. Geen kantine. Sfeer heel gezellig en goed. 25 km heen en 25 km terug.

Nu heb ik een andere stal gevonden en die sprak mij ook wel aan maar ik twijfel.

Stal met 50 paarden, rijbak altijd te rijden, overdekte longeerpiste, stapmolen. paddocks. Alleen minder buiten, ongeveer uur per dag. Stal is niet heel groot maar wel veel paarden, met kantine. 12 km heen en 12 km terug.

Nu vind ik verhuizen op zich al helemaal niet leuk. Heb dit eerder gedaan maar ben toen weer terug gegaan naar mijn oude stal.

Wie geeft raad. Ik weet dat ik het zelf moet beslissen maar vraag toch graag jullie mening.

Zoe_97

Re: Voor welke stal gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:33

Ik vind 1 uur per dag buiten echt te weinig.. Dat betekend 23 uur per dag in je eigen vuil staan

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:34

Op die andere stal komt je paard maar een uurtje buiten? Dan zou ik blijven waar je nu bent...

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:36

is er niet nog een optie?
mijn verzorgpony staat vanaf 7 uur 's ochtends tot
15.15 's middags buiten, en dan weer binnen tot de volgende dag is aangebroken.....

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:37

Lijkt me geen moeilijke keuze, lekker blijven waar je nu bent. Ik denk dat je paard 100x gelukkiger is als hij lekker naar buiten mag ipv 23 uur binnen te staan.

kimmie636

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:39

Ik zou naar die andere stal gaan. Je paard komt lekker een uurtje buiten. Mijn paard komt soms een hele dag niet buiten. Buiten het rijden/longeren om.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:40

kimmie636 schreef:
Ik zou naar die andere stal gaan. Je paard komt lekker een uurtje buiten. Mijn paard komt soms een hele dag niet buiten. Buiten het rijden/longeren om.

Meen je dit? Waar ze nu staat komt haar paard veel langer buiten..jij kiest ervoor om het paard korter buiten te houden :?

Edit: Ik zou weggaan waar je nu staat...als jou paard buiten het rijden/longeren om helemaal niet buiten komt...

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:44

Blijven staan waar je staat. Of iets anders zoeken waar ze ook overdag buiten komen.
Als je nu akkoord gaat met dat ene uurtje, dan krijg je daar straks spijt van... Dan voel je je schuldig en voel je de druk iedere dag van alles met hem te doen om de sleur te doorbreken.
Dat is voor hem niet hetzelfde, en zadelt jouw op met een vervelend gevoel.
Los daarvan is het veel moeilijker een paard gezond en fit te houden dat zoveel binnen staat.
Stilstand is achteruitgang.

loesjeislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 12:47

Ik snap jullie meningen wel hoor maar ik ben voor een andere stal gaan kijken omdat de bak waar ik nu sta echt niet te doen is. We kunnen niet rijden en longeren gaat op zich wel maar als je dat alleen maar elke keer kunt doen dan is het voor mijn pony ook niet fijn. Ik weet dat hij juist heel erg graag wilt werken. Daarom vind ik het lastig. De paddock waar hij nu op staat is verhard en niet groot. Denk 2 meter bij 4. dus hij kan er niet zijn benen in strekken.

Dus eigenlijk meer aan het werk kunnen zetten en meer binnen of meer buiten en niet werken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:50

loesjeislief schreef:
Ik snap jullie meningen wel hoor maar ik ben voor een andere stal gaan kijken omdat de bak waar ik nu sta echt niet te doen is. We kunnen niet rijden en longeren gaat op zich wel maar als je dat alleen maar elke keer kunt doen dan is het voor mijn pony ook niet fijn. Ik weet dat hij juist heel erg graag wilt werken. Daarom vind ik het lastig. De paddock waar hij nu op staat is verhard en niet groot. Denk 2 meter bij 4. dus hij kan er niet zijn benen in strekken.

Dus eigenlijk meer aan het werk kunnen zetten en meer binnen of meer buiten en niet werken.

Dan nog een andere stal zoeken. Jouw wil (lekker rijden) zou nooit boven het welzijn van paardlief mogen gaan.
Daarbij is een onderwatergelopen piste ook vaak berijdbaar hoor.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:52

Je paard vindt het fijner om buiten te staan en vindt het aan het werk gaan niet zo belangrijk als jij dat vindt. Ik wist het veel, meer luxe voor mijn paard (het buiten staan) dan meer luxe voor mij.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:54

Jij bent er 1 uurtje, maar hij moet er de overige 23 uur wonen.
Het is dus belangrijk dat hij happy is.
Meer rijden vervangt nooit buiten lopen met andere paarden.

Ik zou verder zoeken naar een andere stal.
1 uur buiten is naast zielig gewoon erg ongezond.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:55

Een paddock van 2 bij 4 is geen paddock maar een kleine buitenstal. Dat is ook geen goede plek. Maar in ieder geval wel frisse lucht. Ik zou bij geen van beiden willen staan en verder kijken, desnoods nog verder weg maar dan wel de hele dag buiten op een fatsoenlijk groot stuk waar ze wel kunnen lopen en bewegen vrij,

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 12:57