Pony heeft echt een veel te dikke staart, bijna niet meer te borstelen, er wordt overheen gepoept en geplast... maar hoe dun ik hem uit? Ergens vind ik het zonde maar zo kan het ook niet. Gewoon net zoals manen trekken?
Alvast bedankt!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gentlegiant schreef:Hier ook een onwijs dikke staart en het is inderdaad een heel werk om m netjes te houden
Maar uitdunnen of deels weg knippen nee dat zou ik echt nooit doen...
Wij komen er ook niet in een keer door hoor tis echt pluk voor pluk kammen/uitpluizen
Dat doen wij om de dag de hele staart dat is ook echt nodig anders is t inderdaad een ellende duurt hooguit 15 minuten
Hij kan prima vliegen verjagen ermee hij poept hem wel onder
Daarom gebruiken we veel anti klit zodat het er afglijd en makkelijk te borstelen is
Knippen bv moet met 2 mensen eentje vasthouden andere knippen tegenwoordig knip ik niet meer en pak ik t scheerapparaat![]()
Mocht hij diaree of dunne mest hebben bv begin van t weide seizoen vlecht ik m grotendeels in
Mijn dierenarts heeft nog nooit z'n dikke staart gezien en heeft hier ook n 9,5 voor gekregen tijdens stamboek opname ook met de mededeling dat de keurmeesters nog nooit z'n dikke en volle staart gezien hebben
M'n shet heeft ook n onwijs dikke staart maar die is in vergelijking met shadow echt mini
[ [url=m/IMC7pi.jpg]Afbeelding[/url] ]
DayDream21 schreef:Ik had dit probleem ook met m´n haflinger. Aangezien de staart te dik was voor 1 vlecht heb ik hem nu in 3 vlechten zitten![]()
Ik borstel hem regelmatig uit en dan maak ik nieuwe vlechten, als je per vlecht borstelt is dat wel te doen.
Gentlegiant schreef:Hier ook een onwijs dikke staart en het is inderdaad een heel werk om m netjes te houden
Maar uitdunnen of deels weg knippen nee dat zou ik echt nooit doen...
Wij komen er ook niet in een keer door hoor tis echt pluk voor pluk kammen/uitpluizen
Dat doen wij om de dag de hele staart dat is ook echt nodig anders is t inderdaad een ellende duurt hooguit 15 minuten
Hij kan prima vliegen verjagen ermee hij poept hem wel onder
Daarom gebruiken we veel anti klit zodat het er afglijd en makkelijk te borstelen is
Knippen bv moet met 2 mensen eentje vasthouden andere knippen tegenwoordig knip ik niet meer en pak ik t scheerapparaat![]()
Mocht hij diaree of dunne mest hebben bv begin van t weide seizoen vlecht ik m grotendeels in
Mijn dierenarts heeft nog nooit z'n dikke staart gezien en heeft hier ook n 9,5 voor gekregen tijdens stamboek opname ook met de mededeling dat de keurmeesters nog nooit z'n dikke en volle staart gezien hebben
M'n shet heeft ook n onwijs dikke staart maar die is in vergelijking met shadow echt mini
[ [url=m/IMC7pi.jpg]Afbeelding[/url] ]
DubbelDun schreef:Als het gewicht van een start te zwaar is om hem goed op te tillen, dan maakt invlechten niets uit. Het gewicht wordt er nl niet minder om