Staart dunner krijgen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dancyy

Staart dunner krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 21:24

Oke, iedereen wil dus een dikkere staart, ik niet :')
Pony heeft echt een veel te dikke staart, bijna niet meer te borstelen, er wordt overheen gepoept en geplast... maar hoe dun ik hem uit? Ergens vind ik het zonde maar zo kan het ook niet. Gewoon net zoals manen trekken?

Alvast bedankt!

KimD

Re: Staart dunner krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:25

Ik heb aan de achterkant de helft afgeknipt.

annelies86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:35

Ik heb met een kappersmesje een heel deel van de achterkant in laagjes gesneden. Valt niet op maar de staart is nu veel dunner, minder zwaar en makkelijker te kammen. Ook blijft er nu minder poep aan plakken.
Als de staart zo dik is en je dunt de achterkant uit valt het niet op. Ik zou het alleen niet op dezelfde manier als manen trekken doen.

xtamarak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:39

Misschien dat je met een uitdun schaar in de midden van de staart de staart wat kan uitdunnen. Ik denk dat het zo het minst opvalt!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:42

Ik heb dit probleem opgelost door een vlecht in de staart te leggen van mijn Shetlander. Valt niet uit te dunnen deze staart.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:48

Hier ook een onwijs dikke staart en het is inderdaad een heel werk om m netjes te houden
Maar uitdunnen of deels weg knippen nee dat zou ik echt nooit doen...
Wij komen er ook niet in een keer door hoor tis echt pluk voor pluk kammen/uitpluizen
Dat doen wij om de dag de hele staart dat is ook echt nodig anders is t inderdaad een ellende duurt hooguit 15 minuten
Hij kan prima vliegen verjagen ermee hij poept hem wel onder
Daarom gebruiken we veel anti klit zodat het er afglijd en makkelijk te borstelen is
Knippen bv moet met 2 mensen eentje vasthouden andere knippen tegenwoordig knip ik niet meer en pak ik t scheerapparaat :j
Mocht hij diaree of dunne mest hebben bv begin van t weide seizoen vlecht ik m grotendeels in
Mijn dierenarts heeft nog nooit z'n dikke staart gezien en heeft hier ook n 9,5 voor gekregen tijdens stamboek opname ook met de mededeling dat de keurmeesters nog nooit z'n dikke en volle staart gezien hebben

M'n shet heeft ook n onwijs dikke staart maar die is in vergelijking met shadow echt mini
Afbeelding

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 22:01

Gentlegiant schreef:
Hier ook een onwijs dikke staart en het is inderdaad een heel werk om m netjes te houden
Wij komen er ook niet in een keer door hoor tis echt pluk voor pluk kammen/uitpluizen
Dat doen wij om de dag de hele staart dat is ook echt nodig anders is t inderdaad een ellende duurt hooguit 15 minuten
Daarom gebruiken we veel anti klit zodat het er afglijd en makkelijk te borstelen is
Knippen bv moet met 2 mensen eentje vasthouden andere knippen tegenwoordig knip ik niet meer en pak ik t scheerapparaat :j
Mocht hij diaree of dunne mest hebben bv begin van t weide seizoen vlecht ik m grotendeels in
Mijn dierenarts heeft nog nooit z'n dikke staart gezien en heeft hier ook n 9,5 voor gekregen tijdens stamboek opname ook met de mededeling dat de keurmeesters nog nooit z'n dikke en volle staart gezien hebben

M'n shet heeft ook n onwijs dikke staart maar die is in vergelijking met shadow echt mini
[ [url=m/IMC7pi.jpg]Afbeelding[/url] ]

:wow: die is dik! Jeetje, ik heb hem al 24/7 in een vlecht maar heb helpt nauwelijks, maar knippen vind ik ergens ook weer jammer.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:11

Misschien het achterste gedeelte in een vlecht houden? Die van mij heeft ook een idioot dikke staart maarik doe er niks mee. Af en toe wassen als ik wedstrijd heb. na een halve dag is ie wel droog en dan een boel antiklit er in. Dan blijft hij vaak toch wel 2 dagen schoon. Verder, vooral niet te druk om maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:15

Vanaf het eind van de staartwortel aan de achterkant een flink stuk wegknippen.
hierdoor wordt de staart lichter, maar aan de voorkant zie je er niets van.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:19

Hebben de "knippers" toevallig een foto? Voor-en-na zou helemaal mooi zijn, maar een voor-foto is nogal lastig te maken na het knippen natuurlijk :D
Ik ben stiekem ook aan het twijfelen, maar ben bang dat het er toch een beetje raar uit gaat zien. Merkten jullie ook een verschil met hoeveelheid viezigheid die erin bleef plakken? Lees: gingen ze hun staart beter uit de weg houden?

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:22

Misschien zijkanten opscheren?
Maar dan wel aan de zijkanten die tegen de billen aanliggen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:24

Als je er wat af wil knippen zou ik dat inderdaad aan de achterkant doen of middenin ergens.
Zelf zou ik het met een uitdun schaar doen en dan in het midden dan zie je er het minste van. Zeker als je later besluit het weer gewoon te laten groeien.
Mijne heeft ook een behoorlijke staart en deze borstel ik maar 2x per jaar echt goed. De rest doe ik alleen zichtwerk ziet het er toch nog redelijk uit.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:26

Ik merk dat ze haar staart nu weer ver genoeg kan optillen zodat de boel droog blijft, dat is me een dunnere staart wel waard.
Zeker als je vanaf de onderkant van de staartwortel wat weg knipt kun je met een kleine pluk beginnen en kijken hoe dat er uit ziet en of je al effect merkt.
Is dat niet zo dan kun je wat meer weghalen, tot het wel effect heeft.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 11:59

Hier ook een pony met een super dikke staart. Hij is bijna zo breed als haar kont. Prachtig dus ik zou er nooit aan knippen. Zo zonde!
Als je pony hem onder poept zou ik hem in 1 vlecht doen. Mijn pony heeft het ook wel eens, maar dan spoel ik hem gewoon uit met water. En veel antiklit. Zeker 1 keer in de week en dan ook helemaal uitborstelen.

ik heb liever wat extra werk en een prachtige staart, als hem uitdunnen.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:09

Ik had dit probleem ook met m´n haflinger. Aangezien de staart te dik was voor 1 vlecht heb ik hem nu in 3 vlechten zitten :=
Ik borstel hem regelmatig uit en dan maak ik nieuwe vlechten, als je per vlecht borstelt is dat wel te doen.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:34

DayDream21 schreef:
Ik had dit probleem ook met m´n haflinger. Aangezien de staart te dik was voor 1 vlecht heb ik hem nu in 3 vlechten zitten :=
Ik borstel hem regelmatig uit en dan maak ik nieuwe vlechten, als je per vlecht borstelt is dat wel te doen.

Goede tip :) Knippen is toch wel een beetje zonde. Ga je toch knippen, dan zou nog wat leuke armbandjes kun maken met de haren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:45

Als het gewicht van een start te zwaar is om hem goed op te tillen, dan maakt invlechten niets uit. Het gewicht wordt er nl niet minder om ;)

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 12:59

Gentlegiant schreef:

[ [url=m/IMC7pi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou zon dikke staart heeft xander ook hartstikke zwaar die staart, hij poept er ooo vaak over. :(

annelies86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:39

DubbelDun schreef:
Als het gewicht van een start te zwaar is om hem goed op te tillen, dan maakt invlechten niets uit. Het gewicht wordt er nl niet minder om ;)

Ik heb dezelfde ervaring als jij hebt. Ging mij er ook om dat hij wat minder zwaar werd dus makkelijker op te tillen.
Het ging mij er niet alleen om dat hij schoon bleef maar het leek mij prettiger voor de pony.

ssofan_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:33

Goede vraag! Ik wil graag de staart ook dunner hebben. De staart is nu nogal dik :p