Paard verveelt zich op de paddock

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paard verveelt zich op de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:12

Mijn jonge paard verveelt zich op de paddock en dat uit zich in het sloppen van vanalles en nogwat. Ze staat samen met een ander paard 24/7 op de paddock met een grote inloopstal en onbeperkt hooi. Het lijkt me vooral baldadigheid maar de pensionhoudster is er ook niet zo blij mee dat ze vanalles aanvreet en zelfs de regenpijp van de muur af trekt.

Wat is leuk speelgoed voor een jong dier? Ze heeft 2 hindernispalen al een kopje kleiner gemaakt en zodra ik nieuwe balken aanlever komende de oude los in de paddock te liggen. Maar wat is er nog meer leuk en enigzins bestand tegen trekpaard lompigheid?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-12-15 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:14

Zo'n mooie grote paardenvoetbal? Kan hij lekker achter aan rennen en z'n energie kwijt?

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:14

Misschien een skippybal? Kunnen ze aan het handvat trekken en verder er tegen aanschoppen e.d.
Misschien liksteen ophangen op de plaatsen waar ze neigt om te slopen?

paardje1983

Re: Paard verveelt zich op de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:18

van die ballen waar het voer uit komt tijdens het rollen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:18

Is er wel eten op de paddock ?

Evt wat balken erin leggen, die ze wel mogen opeten, boomstam bv.

MalaQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:20

Wilgentakken en stammen in de paddock leggen. Vinden ze heerlijk, en ze zijn er lang zoet mee!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 17:27

Ik weet niet hoe oud jouw jonge paard is, maar waarschijnlijk wil hij/zij gewoon echt kunnen spelen en gek doen met een ander paard. Althans dat willen die van mij wel. Speelt het andere paard wel of helemaal niet?
Kun jij hem ergens lekker dagelijks laten rennen en gek doen anders zodat hij zijn energie kwijt kan?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:04

Tja, die van mij (de 2 twenters..) vervelen zich al als ze nog maar een kwartier op de paddock staan.. en dan staan ze nog met 3 anderen... Ik heb er wilgentakken in, berk en van die stootballen :
Afbeelding
maar dan zonder hoes :P zowel de ronde als de rechte...
Maar ze hebben er geen interesse in, staan alleen gaten te graven ....

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:09

Wij hebben een ton waar gaten in zitten en daar doen we gehakte wortels in. Zijn ze makkelijk 1-2 uur bezig.
Maken we zelf :)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:17

DeniiSee schreef:
Wij hebben een ton waar gaten in zitten en daar doen we gehakte wortels in. Zijn ze makkelijk 1-2 uur bezig.
Maken we zelf :)

Dit is best een slim idee! Haha goed bedacht. Misschien probeer ik dat ook eens :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:30

Bedankt voor alle leuke tips :D

Ze is 1,5 en staat vanwege het onbeperkte eten samen met een oudere warmbloed merrie. Andere combi's met jongere ruinen zijn niet mogelijk, omdat die zich dan helaas hoefbevangen eten.

Ze staat minimaal 1x per week in de buitenbak als ze door de paddock moeten met de trekker voor een pak hooi. Dan gaat ze ook helemaal los en zou je niet zeggen dat het een trekpaard is :') . Ik zal eens kijken of er mogelijkheden zijn om ze er wat vaker in te zetten. Hopelijk komt er snel goede vorst, want dan mogen ze weer de wei op. De paddock is met 25x20 niet klein maar wel grotendeels verhard en dat hupst natuurlijk niet zo lekker.

fluffyfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:36

In Haarlem zit een zaakje die vaten verkoopt. Ik heb daar zelf een aantal grote blauwe gekocht. Het is super stevig spul en m'n pony vind het erg leuk daar mee te kloten.
Evt nog een jollybal, idd wilgentakken, zacht plastic pionnen enzo.
Niet alles altijd tegelijk erin maar beetje afwisselen.
Succes!