Welk slowfeeder net is fijn? Kleine mazen en helemaal dicht.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Welk slowfeeder net is fijn? Kleine mazen en helemaal dicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 14:24

Ik heb nu netten van de EJ, maar zou graag iets met kleinere mazen willen hebben.
Wel een net wat je gewoon aan de bovenkant dicht kan trekken. Ik doe ze met een haak op de bodem van mijn kisten vast. En het liefst lekker groot, ik heb 2 bakken staan voor 6 pony's waar ze onbeperkt van kunnen eten bij 2 voerbeurten.

Ik heb ook wel netten liggen die tegen het hek aan zitten, maar vind die toch minder fijn, verknoeit meer dan op deze manier. En dat kan ik niet klaar leggen zodat iemand anders kan voeren (gebeurt niet vaak, maar de keren dat een ander voert wil ik dat ik het helemaal kant en klaar klaar kan leggen).

Afbeelding

shetlandfan

Re: Welk slowfeeder net is fijn? Kleine mazen en helemaal dicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:02

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:06

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:09

shetlandfan schreef:
Geen ervaring mee, maar misschien is dit wat? Weet niet hoe groot je huidige mazen zijn.
https://equiculinair.nl/slowfeeder-hooi ... large.html

Inderdaad, wilde deze net linken! Ik heb er al jaren eentje, nog geen maasje stuk of versleten. Absoluut een aanrader :D Overigens ook 3x3 hier, en ik heb de kleinste variant. Daar kan precies genoeg hooi 1 voor 1 mini shet (voor 24 uur).

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 20:05

Wat ik nu heb is ong 3,5cm denk ik. Het mag echt wel kleiner, 2cm denk ik dat mooier is dan 3. Heb het liefst dat er de hele wat voor ze in zit.

Ze zijn dik zat allemaal en ga weer van een deel graszaadhooi naar alleen mooi voordroog (ivm de kwaliteit van t graszaadhooi, kwa voeding is t ideaal).

Ik hou die netten in mn hoofd, maar hoop op iets met een kleinere maas.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:31

Die van barefoot

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 15:56

Zijn die ook gewoon dicht te knopen met een touwtje?

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:06

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:07

__elise__ schreef:
Ik heb een slowfeednet van Rider Pro met een maas van 3x3.

Deze zijn hetzelfde als die van Epplejeck volgens mij. Die heb ik al jaren en bevallen er goed. Alleen de mazen rekken wel op, en worden dan zeker groter dan 3 x 3.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:11

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/KASSA ... -oxid.html

Deze heb ik zelf ook, moet je wel zelf nog dichtknopen. Bij mijn pony's hangt er 1 omhoog die ik vanboven met 3 musketonhaken sluit. Bij de paarden ligt er een zak in een witte bak, die knoop ik nu eigenhandig dicht met een touwtje en een knoop die snel loslaat. Eerst gebruikten we daar ook musketons, maar dan vinden de paarden te snel grote gaten waardoor ze nog steeds snel eten en veel verspillen.

apollootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:22

Ik heb de netten van Equiculinair (3x3cm) en Barefoot (2x2cm). Die van Epplejeck heb ik ook gehad maar die mazen zijn zeer snel uitgerekt, hierdoor zijn het eerder hooinetten dan functionele slowfeeders.
De netten van Equiculinair zijn ongeveer 1,5 jaar oud en nog in goede staat, de netten van Barefoot zijn net iets minder oud maar nu echt aan vervanging toe omdat ze helemaal versleten zijn. Over beide netten ben ik goed tevreden :)

De netten van Barefoot kan je zo groot bestellen als je wilt en precies maken zoals je zelf handig vind. Ik heb ze als hooizakken gemaakt en vul ze hetzelfde als de netten van Equiculinair.

Mijn shet heeft zelfs beide netten over elkaar omdat zij met de fijnmazige netten nog steeds zeer snel kan eten.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 18:17

EJ netten bevallen prima, maar de mazen mogen flink kleiner.

Ik zoek echt een net die je makkelijk dichtknoop. Ik heb altijd 4 netten, 2 voor s ochtends en 2 s avonds zodat ik netjes ook wat klaar kan leggen.

Ik zoek iets kant en klaars. Ik ben niet handig en heb er ook geen tijd en geduld voor.

Ik denk dat ik maar 2 netten van equiculinair ga proberen. Als het bevalt kan ik altijd meer bestellen (of juist wat anders als het niet bevalt).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 19:15

Wij hebben momenteel 3 netten hangen. Die van Equiculinair is het minst geliefd omdat ze het daar niet zo makkelijk uit eten :+
Ze beginnen altijd met het net met de 4cm. Dat gaat vrij makkelijk. Dat is een gewoon hooinet.
Dan hebben we een vierkante van de paardendrogist met 3x3, die dichtgaat met touwtjes. Dat is soepeler materiaal dan die van equiculinair en kunnen ze ook redelijk simpel uit eten.
En dan pas is de groene aan de beurt. Als er echt niks anders meer is :D

Net gaat inmiddels al 2 jaar mee, terwijl de rest na een jaar aan vervanging toe was. Alleen de levensduur van die van de paardendrogist weet ik nog niet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:20

Aangezien hier een topic over loopt waarin je deze vraag kunt stellen; [VSW] Slowfeeders plaats ik hier een slotje.