oplossing gezocht voor vervelend probleem met strokorrels.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

oplossing gezocht voor vervelend probleem met strokorrels.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 06:48

Mijn paarden staan op strokorrel en dit bevalt goed echter er is 1 nadeel de korrel ( ook als het uit elkaar is gevallen) plakt enorm onder de voeten met ijzers ( zonder ijzers geen enkel probleem). Het plakt zelfs zo erg dat ik echt met man en macht het spul uit de voeten moet krabbelen, je krijgt een soort hakjes onder de voeten net als bij opgehoopt sneeuw.. vind het erg vervelend en het lijkt me ook niet heel fijn voor de voeten. Heb al eens sneeuwringen geprobeerd helaas gaf dit vrijwel geen effect. Het lijkt ook wel dat nu door het vochtige weer de strokorrel meer plakkerig is dan anders.. wie kent dit probleem ook en heeft eventueel een oplossing. Zonder ijzers is geen optie.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 23-12-15 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

Ineke2

Re: oplossing gezocht voor vervelend probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 07:03

Ehm op andere stalbedekking zetten. De mijne staat oo vlas en heb daar met en zonder ijzers geen last van.
Op gewoon stro ook niet.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 07:10

Ineke2 schreef:
Ehm op andere stalbedekking zetten. De mijne staat oo vlas en heb daar met en zonder ijzers geen last van.
Op gewoon stro ook niet.

Tja is ook een idee..Maar kostentechnisch niet echt een oplossing..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 07:16

Doordat de strokorrels zich ophopen worden de spieren en gewrichten dusdanig anders belast dat het wachten is op beenproblemen, wat ook kosten met zich mee brengt ;) Het is het een of het ander.
Ik zou toch op zoek gaan naar andere bodembedekking.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 07:39

laagje vlas of gehakselt koolzaadstro over de strokorrel doen. dan blijft het wel uit de hoeven.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 13:37

ikke20 schreef:
laagje vlas of gehakselt koolzaadstro over de strokorrel doen. dan blijft het wel uit de hoeven.

Dat is inderdaad een idee..Heb ik al es eerder gedaan dat werkt idd beter!! Voor de paarden zonder ijzers is t geen probleem..