Bare Back Pad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Ben jij tevreden over bare back pads??

Ja
1 (50%)
Nee
1 (50%)

Totaal aantal stemmen: 2


Anoniem

Bare Back Pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 09:52

Zijn er mensen die dit gebruiken en hun ervaringen willen delen?? (vast wel) Want op EA hoorde/las ik dat als je teveel druk op de beugels zette het pad verschoof en dat het levensgevaarlijk is! Is dit bij alle pads zo, of alleen bij de goedkopere versie?

Reageer maar!!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:57

Gaan we weer Haha!:
Ik heb de barebackpad van Parelli. Hier heb ik geen beugels aan, wat ook niet nodig is, want door het stroeve suède aan de bovenkant, glijdt je er niet gauw af. ook die van Emiel Voest vind ik heerlijk zitten, zonder beugels.
Met beugels zou ik niet gauw doen, want inderdaad, een pad zal gauw gaan schuiven als je op de ene voet meer druk zet dan op de andere.

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 12:30

Idd moet je met de goedkopere modellen uitkijken dat ze niet gaan glijden. Een barbackpad is ook om je balans te verbeteren en de rug/beweging van je paard beter te voelen.
ALS je dan toch een bb-pad wilt hebben mét beugels gebruik er dan een waar een neopreensingel op kan, eventueel met voortuig, zodat het glijden tot een minimum beperkt blijft en het rijden ermee veiliger wordt.

Overigens kan glijden op 2 manieren:
1. de pad glijdt van de rug van het paard (glad materiaal)
2. de ruiter glijdt van de pad.
Het 2e kun je met suede opvangen, het eerste met een stroevere singel.

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:03

Waren er al zo veel topics over dan?? Ik heb wel zoekfunctie gedaan maar ik krijg dan geen onderwerp gevonden! Vaag...

Het gaat dan om een bare back pad van www.horseman.nl