Mijn Shetlander heeft een ontzettend mooie, volle staart. Helaas kakt ze de hele boel eronder.. Dat wordt dan hard, en gaat aan haar billetjes schuren. Ik maak het altijd schoon met equishine, maar telkens breken er grote stukken af. Zijn er gouden tips?
Neehoor, geen diarree. Ze heeft gewoon een ontzettend volle staart, waardoor hij wat zwaar is en moeilijk op te tillen (denk ik?). En nee, ze heeft geen deken op
Goed bijhouden met knippen, een dikke staart word snel te zwaar om op te tillen en dan kunnen die paar cm aan de onderkant echt schelen. Mijn jonge PRE heeft ook zon verschrikkelijk volle staart.
Heeft mijn tinker x Shetlander ook last van. Ik heb er nu 3 vlechten in zitten en tot dusver geen last meer van gehad. Maar een dag los in geheid weet een staart vol.
Die van mij heeft dit ook heel erg. Snapte nooit hoe het kwam tot ik het zag. Ze gaat met haar kont tegen de wand staan ( die zit ook helemaal onder) en dan gaat ze poepen maar er Is dan ruimte om haar staart omhoog te doen. (stal Is groot genoeg ze gaat bewust tegen de wand staan)
Ik doe het eens in de zoveel tijd weken zodat de mest weer zacht word wassen anti klit en borstelen. vlechten ga ik ook eens proberen
Inderdaad aan de binnenkant van de staart er wat uit knippen wil goed helpen. Als ze echt een flinke volle staart heeft zie je daar niets van. Goed onder/bilkant uit het midden knippen en niet aan de zijkanten zodat deze als ze de staart optilt er overheen vallen.