Onderweg van en naar het weiland schud mijn shet af en toe met haar hoofd en daarbij gaat het halster over 1 oor hangen. Het gebeurt waarschijnlijk nog een keer dat ze hem helemaal af schudt. Het halster zit vrij strak, ik heb hem al een gaatje losser moeten zetten, vanwege haar wintervacht. Normaal loopt ze zonder halster, ik gebruik hem alleen onderweg. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Ik heb de term wel eens gelezen, maar ik ben niet zeker van de betekenis. Bedoel je een stukje manen achter de oren waar het halster zit? Maar nee, ik heb niks geknipt.
Stukje vastmaken deed ik altijd met een grote haarclip. Halster om, voorpluk naar achter klappen en met een haarclip vastzetten aan de manen achter het halster.
Stukje manen wegscheren kan helpen, maar je kunt ook een stukje van de voorpluk en de manen achter de oren pakken en daar een vlecht in maken, dan zit het halster er als het ware tussen en dan kan hij eigenlijk niet af.
Ik zal morgen even een foto maken, als ik het niet vergeet. Een vlechtje is niet handig, dan moet ik elke keer als ik haar naar de wei breng en weer ophaal een vlechtje maken. Ik heb nu een haarclip gebruikt. Maar,zul je altijd zien, nu schud ze niet met haar hoofd.