Rubberen staltegels, paardenmatrassen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kuil

Rubberen staltegels, paardenmatrassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 15:42

Wij zitten erover te denken om rubberen staltegels/paardenmatrassen in onze stal te leggen.

Wie heeft ervaring met deze tegels?
En gebruiken jullie hierbij dan ook vlas of stro op de tegels?
En zijn deze tegels ook waterdicht?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 08:32

In het najaar hebben wij rubber tegels aangeschaft voor de schuilstal.Ze zijn lekker dik (7cm) en vochtdoorlatend,dat vond ik wel belangrijk.
De tegels zijn eigenlijk aangeschaft voor een koude winterperiode zodat de jongens comfortabel en warm conden liggen.Tsja,het wordt 16gC vandaag geloof ik :+
Maar goed,ik heb er vanwege en natte weer wat stro in gedaan zodat ze lekker wat te struinen hebben omdat ze paddock-arrest hebben als de baan te nat is.

Er zijn diverse soorten tegels en matten te verkrijgen,vochtdoorlatend of niet en ook in diverse diktes,het is maar net wat je wilt.
Als een paard echt in een stal ingesloten wordt,vind ik het een pré dat er wel stro ingaat zodat het paard wat te scharrelen heeft en het vocht wat wordt opgevangen.
Wel gebruik je vele malen minder dan zonder rubber,rubber is zachter en isoleert.Een dik bed mag natuurlijk wel maar is niet zo noodzakelijk als wanneer er een betonnen vloer ligt.

Als je een paard op stal hebt dan kun je op jaarbasis veel besparen op bedding zonder dat het ten koste gaat van het comford van het paard.
Minder stro...minder snel groeiende mesthoop...minder afvoerkosten.

Ik heb de tegels 2e hands gekocht wat aanzienlijk veel geld scheeld ;)

mrie

Re: Rubberen staltegels, paardenmatrassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:03

Mijn paard heeft ooit op doorlatend rubber gestaan maar ik vond het geen succes. Op het rubber lag een laagje stro, maar na korte tijd hieden die matten op met doorlatend te zijn. Het gevolg was een hele penetrante amoniak walm. Ik was blij toen die matten weer verdwenen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 10:29

Wij hebben recent ook 2e hands tegels gekocht.
8cm dik en 50x50 groot.
Heb er geen strooisel op liggen, paarden hebben wel stal met uitloop en staan eigenlijk alleen tijdens de nacht en met echt slecht weer 'opgesloten'.

Kuil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-15 12:40

We willen staltegels voor een schuilstal
De paarden kunnen dan de schuilstal in en ze hebben een paddock Paradise ter beschikking dat ook in de winter goed te belopen is.
In principe willen we iets dat waterdicht is.

Dus welke staltegels/rubberen matten raden jullie aan?

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 12:49

Ook ik heb rubbeen staltegels in de stal. Ook ik heb in een inloopstal. Heb er geen stro in liggen en gat prima. Alleen moeten ze niet te vaak gaan plassen want het loopt niet snel weg. Maar eind van de dag is het weg. Ben tot nu toe nog tevreden.

ik heb speeltuin tegels gekocht via marktplaats. 50×50 7,5 cm dik