Gele staart.. Ik weet mij geen raad meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daniquebyoux

Gele staart.. Ik weet mij geen raad meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 12:06

-O- het is zo geel en gewoon niet meer wit te krijgen dat ik mij geen raad meer weet ..
Normaal gesproken maakt het me niks uit maar met de wedstrijden op komst wil ik mijn paard toch wel presenteerbaar hebben.. Op zij minst een beetje maar het blijft een gele vieze kleur met alsnog een witte kern..

Ik heb verschillende shampoo's geprobeerd:
-normale shampoo
- blauw shampoo (speciaal voor witte paarden)
- cowboy magic (diegene die gele vlekken enz verwijderd, ook voor witte paarden)
-vanish, (werkte voorheen prima maar heeft werkkracht verloren?)
-zwitsal

Ik ben een beetje ten einde raad en heb zelfs als bedacht om de vieze plukken er gewoon uit te knippen maar dat is al helemaal niet presenteer baar want dan word de staart en kort en piekerig want zit allemaal aan de voorkant ...

Zo was ie ooit ..
Afbeelding

Zo is ie nu ..
Afbeelding
Afbeelding

Nog steeds ontzettend goor maar als k de shampoo uitspoel is het sop helemaal wit alsof het al schoon is maar overduidelijk niet ..

Heeft iemand een gouden tip of kan mij op zn minst verklaren waarom het zo geel is ineens ....

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:07

Staart 10/15 minuten laten weken in een emmer met groene biotex. Daarna droog zwaaien en cowboy magic detangler er in.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 12-12-15 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:08

Betadine shampoo zou je kunnen proberen, evenals groene biotex.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:10

Eerst wassen met warm water en baby shampoo. Dan 5 min grijs shampoo in laten trekken en na wassen met biotex. Pak zelf overals warm water voor en laat alles goed intrekken weken! Spier wit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:10

Inderdaad laten weken. En mocht hij dan helemaal schoon zijn gewoon een losse vlecht in de staart. Mijn schimmel staat altijd met een losse vlecht in de staart omdat het anders 1 gele smurrie word. En als ik 1x in de week naar school moet met hem wil ik dat hij er ook netjes uit ziet.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:18

als ie eenmaal schoon is, invlechten , en een staartzak.

Rianne_

Re: Gele staart.. Ik weet mij geen raad meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:26

Inderdaad, biotex is altijd wel een hele fijne! En heb je al zilvershampoo gebruikt? Moet je even laten inwerken - staat wel op de fles - en dat haalt het gele er uit. Succes!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:29

Hier worden ook vrachten biotex gebruikt :j .

Een witte staart moet je ook bijhouden omdat het echt in het haar trekt. En dan krijg je dat bijna niet meer goed.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:29

Dennis schreef:
Hier worden ook vrachten biotex gebruikt :j .

Een witte staart moet je ook bijhouden omdat het echt in het haar trekt. En dan krijg je dat bijna niet meer goed.

Inderdaad... Hier daardoor een paard met highlights :+ Grootste gedeelte is gelukkig goed wit maar toch.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:32

Ik heb net ontdekt dat baking soda (zuiveringszout) enorm reinigt, maar ook een betje bleekt. Dat is ook nog eens goedkoop, dus misschien eens te proberen?

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:36

Zilver shampoo. Of groene zeep :))

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 12:39

Ik ga kijken of biotex werkt! Baking soda heb ik nog liggen dus ga ik ook proberen.
Over het algemeen hou ik zijn staart goed bij maar afgelopen zomer ging het gewoon ineens niet meer. Ik vlecht hem vaak in, soms meerdere vlechten erin, soms 1 maar hij is wat dat betreft smerig en gaat gerust in zn eigen schijt liggen dus dan helpt die vlechten nog het best. Met een lading anti klit erin. Staartzak is helaas geen optie vanwege kuddeverband met jonge dieren die het liefst overal aan trekken. Er sneuvelen ook geregeld dekens :')
Maar bedankt voor de tips!!! Biotex ga ik zeker proberen en baking soda ook!

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:45

vloeibare groene Biotex, even in laten trekken en daarna uitspoelen. Daarna nog even wassen met een andere schampo

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:47

Ik doe het met ordinaire dikke bleek. Werkt super.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:48

Na het wassen tomaten ketchup ongeveer 15 min in laten trekken en dan uitspoelen.
En bijhouden. Elke week staart wassen.
Afbeelding

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:49

Ik kreeg de staart zelfs na een jaar niet wassen weer wit door 2x zilvershampoo (gewoon de goedkope van Kruidvat, CM is echt afzetterij voor exact hetzelfde product) in de staart te laten trekken en deze dan met een harde borstel te bewerken. Dus niet kammen maar meer de shampoo erin wrijven. Wel binnen 10 minuten uitspoelen, anders heeft je paard een blauwe staart :+

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:50

Dreumex garagezeep met voldoende warm water.
Old-School Sunlight zeep werkt ook redelijk om het weer wit te krijgen. Te krijgen bij de Appie Hein

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:00

staartzak zelf kun je inspuiten met anti-bijt.

JoliekeDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:02

Hier hetzelfde probleem, bijna al het genoemde al geprobeerd maar niks werkte echt perfect. Scheelt ook wel per paard denk ik want een andere hier op stal wordt haast niks aan gedaan maar na 1x met simpele shampoo wassen istie weer stralend wit.

Bij mij werkt het fijnste een emmer heet water met 2L blanke natuurazijn. 10 minuutjes weken en dan nawassen met shampoo. Doe het wel als je 2dagen vrij heb erna, die lucht is best hardnekkig op je handen haha.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:03

As er in wrijven en daarna uitborstelen.
Dus even langs bij iemand die een open haard/houtkachel heeft, of zelf een fikkie stoken...

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:06

Ligt echt aan het soort haar ook volgens mij.
Ik heb alle trucjes wel eens geprobeerd, maar het enige dat helpt als het vuil echt helemaal in de haren zit is bijhouden en uit laten groeien helaas.
Zo wit mogelijk kreeg ik het toen ik nog wedstrijden reed met eerst groene zeep, daarna cowboymagic even in laten trekken en niet teveel water erbij zodat het echt goed geconcentreerd erop zit, soms deed ik nog even scrubben met VIM, en dan evt vanish white en als laatste goed insprayen met detangler. Maar spierwit kreeg ik hem bij lange na niet.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:10

janderegelaa schreef:
Ik doe het met ordinaire dikke bleek. Werkt super.

Hiermee deed ik ook altijd de staarten van de haflingers voor de keuring, spier en spierwit werden ze ervan...

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:11

We willen nu wel een na -foto en de oplossing natuurlijk ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:12

Biotex en dan een paar dagen achter elkaar herhalen, iedere keer word deze toch weer lichter.
Is die bij wedstrijd toch niet helemaal wit, dan er wat talkpoeder instrooien (niet uitborstelen)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:12

Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen de staart bleken met waterstofperoxide. Maar net als met bleek of andere agressievere blekers zou ik dat niet te vaak doen. Maar een keertje voor een keuring idd kan hetbwel een uitkomst zijn.