Edit: te snel verstuurd..
Moet ik al het witte eraf knippen? En dan trekken? Of juist niet? En zijn hier wondermiddeltjes voor?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Desiree schreef:haar, huid en vacht wordt lelijk of juist mooi van binnen uit. Dus je moet dat ook van binnenuit oplossen. Ik zou minstens 3x per week wat gekookt lijnzaad gaan voeren. Met wat slobber er door lust hij dat wel. En dat werkt joh! Mijn paarden gingen er zo glanzend uit zien dat ik dacht `dat moet ik ook hebben´. Maar ik vond het zo smerig, ik kreeg het niet weg....
Desiree schreef:haar, huid en vacht wordt lelijk of juist mooi van binnen uit. Dus je moet dat ook van binnenuit oplossen. Ik zou minstens 3x per week wat gekookt lijnzaad gaan voeren. Met wat slobber er door lust hij dat wel. En dat werkt joh! Mijn paarden gingen er zo glanzend uit zien dat ik dacht `dat moet ik ook hebben´. Maar ik vond het zo smerig, ik kreeg het niet weg....
callum schreef:Is dit niet gewoon de kleur van haar manen? De mini van mijn vriendin is ook vos met witte manen. Zien er verder niet slecht uit. Als ze droog zijn idd cowboy magic. En lijnzaad gaat het wel van glanzen maar verkleuren lijkt me sterk
Eline_S_S schreef:Moet het per sé gekookt zijn? Ik geef mijn andere paard gewoon lijnzaadolie door haar biks, en ze glanst idd, maar ik wist niet dat dit ook voor de manen werkte. Dacht alleen voor de vacht. Maar bedankt! Ik ga het proberenWeten jullie dan toevallig ook wat ik haar erbij kan voeren? Ik heb haar nog niet zo lang, en is wat te dik. Ze staan 24/7 buiten met enkel wat hooi. Wat kan ik dan het beste geven, dat ze niet dikker wordt?
Huni schreef:Eline_S_S schreef:Moet het per sé gekookt zijn? Ik geef mijn andere paard gewoon lijnzaadolie door haar biks, en ze glanst idd, maar ik wist niet dat dit ook voor de manen werkte. Dacht alleen voor de vacht. Maar bedankt! Ik ga het proberenWeten jullie dan toevallig ook wat ik haar erbij kan voeren? Ik heb haar nog niet zo lang, en is wat te dik. Ze staan 24/7 buiten met enkel wat hooi. Wat kan ik dan het beste geven, dat ze niet dikker wordt?
Je mag lijnzaad zo rauw tot ongeveer 200 gram zo geven. Niet meer want het absorbeert veel vocht als het opzwelt en slijmerig word.
Gekookt lijnzaad stinkt vaak dus daarom geven mensen ook de olie. Dit ruik je niet.
De manen van je pony zijn ook van vacht, snap je? en ja ze worden wit door het zonnetje dat hou je niet tegen.