Ikea Pax zadelkast

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DutchRiders

Ikea Pax zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 14:56

Wij zijn van plan een zadelkast te maken van een Ikea Pax kast. Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb een topic gezien op internet waar iemand een zadelkast van een Ikea Pax kast had gemaakt. Echter stonden hier geen foto's bij die het doen. Wie kan mij verder helpen?

Ilsevdberg

Re: Ikea Pax zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:04

volgens mij was er iemand in het topic bokts mooiste zadelkasten die een ikea pax kast, miss kun en haar een pb'tje doen?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:05

Idd, in het mooiste zadelkamer /zadelkast topic; poster woont in Zweden, meen ik me te herinneren

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:23

Ik heb vroeger wel van een gewone merkloze kledingkast een zadelkast gemaakt. Dat ging super! Wel merk je dat als hij in een erg vochtige ruimte staat hij wel snel aan de onderkant iets vol zuigt met vocht. Hij heeft echter jaren gestaan, en was daarna zelfs nog verplaatsbaar zonder uit elkaar te vallen.

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:33

ik heb ook een normale kleding kast als zadelkast overgekocht voor een tientje, heb er geen zadel in hangen maar zou prima kunnen. Ook kwa ruimte is hij erg groot, heb momenteel geen foto maar voor de afmetingen betaal je voor een ''echte'' zadelkast denk ik 400,- Zelf een slot op zetten, ik vind het prima werken! :) Weet niet wat je aan de kast als je die koopt wilt veranderen? Maar denk dat het niet heel moeilijk is.. zadelsteun(en) ophangen, paar (hoofdstel)haken ophangen voor je halsters en hoofdstel(len) slot erop en klaar is kees zou ik zeggen.

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 10:54

Super, bedankt voor de tips!!! Angela, de kast komt in de schuur die bij huis aan zit... Deze is geïsoleerd en altijd droog/vochtvrij... Ik zou het andere topic eens doorzoeken, misschien wel een goed voorbeeld.

Wij hebben er gisteren 1 opgehaald van 2.80 meter. Nette kast, en dat voor 125 euro ( Marktplaats ;-) ). Legplanken zitten er ook bij. Ik ben erg benieuwd. De zadelsteunen willen we door de achterkant van de kast (triplex o.i.d.????) heen boren, dus in de muur van de schuur. De achterkant van de kast is daar vanzelfsprekend niet stevig genoeg voor. Foto's volgen...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 12:32

Een westernzadel gaat er in de lengte iig niet in passen, daar is hij te ondiep voor.
Verder kun je aan de achterkant de plaats waar je zadels wilt hebben versterken met een plaat multiplex. Dit is stevig genoeg om met bouten/moeren zadelsteunen aan op te hangen.
Voordeel hiervan is dat je de kast ook nog eens kunt verplaatsen zonder dat je weer moet boren e.d.