opzoek naar een deken wie kan me helpen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shar_Angel

opzoek naar een deken wie kan me helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 10:41

ik heb een vraag.

ik heb mijn pony nog nooit geschoren en wil het nu ik haar op stage mee neem en elke dag met haar bezig ga zijn toch wel uit d'r winterjas halen.

Nu kom ik bij een deken. ze komt op een binnen stal te staan en ik wil haar wel vaak genoeg buiten zetten. welk grams deken is goed genoeg en wat is jullie ervaring van naar binnen naar buiten zetten?

Ik had er 1 gekocht via FB maar helaas heeft die gene het niet compleet geleverd en viel het deken erg klein :( nu dus een vanuit de ruitershop kopen!

wat is een goed deken maar wel betaalbaar. ik betaal alles zelf met m'n AH baantje en heb ongeveer 80 gespaard. wil natuurlijk liever minder uitgeven maar wat niet gaat, gaat niet. mijn paard staat voorop zij is het belangrijkst en mag het niet te koud of te warm hebben.

Alvast bedankt!!

Marjo89

Re: opzoek naar een deken wie kan me helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:47

Hier is een algemeen topic voor..
Met 1 deken ben je er niet. Dus ik zou je paard gewoon zijn eigen jas laten behouden als jij niet kan investeren in goede buitenjassen.

Nies_

Re: opzoek naar een deken wie kan me helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:49

[SV] [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Je moet vooral zelf even op onderzoek. Ik vind alleen de Bucas (smartex) dekens goed genoeg, maar zolang het past op je paard zijn er eigenlijk geen dekens meer te koop waarvan hij last van heeft doordat het niet ademt.

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 10:50

ik heb zelf al 200 gram onderdeken en 0 grams regendeken om buiten meer op te doen. onder wat valt dat andere topic?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:50

Ik ben super tevreden over Harry's horse highliners. Hele goede pasvorm en sluiten ook wat hoger bij de hals.

Deze zijn alleen niet waterdicht. Ik zelf gooide er een regendeken met (halve) hals (0, 50 of hooguit 100 grams regendeken) over als ze naar buiten gingen 's ochtends en zodra ze weer naar binnen gingen haalde ik die er weer af. De Highliner was dan 200 of 300 grams.

300 grams moet wel voldoende zijn in Nederland. :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:50

Marjo89 schreef:
Hier is een algemeen topic voor..
Met 1 deken ben je er niet. Dus ik zou je paard gewoon zijn eigen jas laten behouden als jij niet kan investeren in goede buitenjassen.

Wat een kattige reactie, voor 80,- kan je echt wel een goede deken kopen.

Je zou kunnen kijken voor een Harry's Horse deken of een eigen merk van bv epplejeck. Betaalbaar en goed. Als je haar vacht af haalt heb je een dikkere deken nodig. Ik ben niet zo thuis in geschoren paarden dus hoeveel grams je moet hebben geen idee. Maar er zijn vast bokkers die dat wel weten.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 10:51