Fries scheren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChanZFries

Fries scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 15:15

Hallo allemaal!

Ik heb zelf een fries, een hengst. We rijden zz zwaar, maar hebben even een pauze ingelast. Wel rijd ik hem nog gewoon door, flinke buitenritten en gewone trainingen. Ik ben rond half september al begonnen met dekens i.v.m wintervacht. Eigenlijk ben ik niet zo van de dekens, maar in dit geval is het nodig om geen wintervacht te krijgen. Want zoals iedereen het wel weet, zweten, niet droog kunnen krijgen etc.
Helaas heeft mijn fries toch een flinke wintervacht gekregen..

Bij het scheren van een zwart paard (ongeacht fries of niet) komen de meeste er grijs uit. Heeft iemand enig idee of dit altijd zo is en blijft? Hoe je het weg krijgt en hoe het zit met sokken dit er wel aanblijven zitten!

Charica

Re: Fries scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:16

Hihi, wij hebben onze Fries ook geschoren! Sokken en al :P Maar ik merk niks van grijs terug komen of iets dergelijks...

Auk1234

Re: Fries scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:17

als je de mogelijkheid hebt om warm te wassen, het paard voor het scheren wassen dat helpt al goed tegen de grijze waas. Sokken kan je er aan laten zitten maar kunnen er ook af.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:18

Ik zou scheren. Vaak worden ze door het huidvet wat grijzig. Ik hoop wel voor je dat het bij 1 keer scheren blijft want mijn haflinger is 1,5 maand geleden geschoren en de vacht is al bijna weer aangegroeid en dikkere dekens was niet mogelijk want dat staat hij te zweten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:14

Er worden heel veel Friezen geschoren en de sokken blijven gewoon zitten. Je maakt daar een nette overgang door een stukje met de haarrichting mee te scheren.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:22