Paardenshampoo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Paardenshampoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 22:01

Mijn haflinger heeft altijd een ontzettend vieze staart.. Als ik het was was ik het altijd met gewone mensen shampoo. Maar wat voor verschil zit er nou in paarden- en mensenshampoo? En werkt paardenshampoo nou beter? En wat voor shampoo kan ik het beste gebruiken voor een zwarte staart die wit moet worden?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:06

Paarden schampo zit alleen een peperduur etiketje op zeggen wij altijd :j
Wij wassen alles met gewone mensen schampo
Schimmels vossen Haflingers en fjorden en eigenlijk alle paarden worden mooi schoon

Als je hem echt niet schoon krijgt probeer ketjup d'r in te spuiten en te laten trekken en dan uitspoelen
Als hij nog niet schoon word schampo halen wat de varkens houders gebruiken voor hun vee
Gegarandeerd spierwit

Verder geen ervaring de witte of lichte staarten moet je gewoon met regelmaat wassen wil je ze ooit nog schoon krijgen

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 22:10

Gentlegiant schreef:
Paarden schampo zit alleen een peperduur etiketje op zeggen wij altijd :j
Wij wassen alles met gewone mensen schampo
Schimmels vossen Haflingers en fjorden en eigenlijk alle paarden worden mooi schoon

Als je hem echt niet schoon krijgt probeer ketjup d'r in te spuiten en te laten trekken en dan uitspoelen
Als hij nog niet schoon word schampo halen wat de varkens houders gebruiken voor hun vee
Gegarandeerd spierwit

Verder geen ervaring de witte of lichte staarten moet je gewoon met regelmaat wassen wil je ze ooit nog schoon krijgen

Whut, ketchup? Hoezo werkt dat? :)

xPearl

Re: Paardenshampoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:12

Zilvershampoo voor mensen :j

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:14

Ik gebruik altijd zilvershampoo, ook idd gewoon de mensen variant. Werkt prima!
Even laten intrekken en hop het wordt een stuk witter. Het beste werkt om het regelmatig bij te houden.
Een klein verschil tussen paardenshampoo en mensenshampoo is de samenstelling. Het verschil is klein, maar enkele paarden kunnen allergische reacties krijgen erop door veel te gaan schuren enz.
Gewoon even uitproberen! Om je gerust te stellen is dat echt bijna alle paarden gewoon tegen mensenshampoo kunnen. Je moet er gewoon (net als alle andere shampoo) goed uitspoelen.

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:17

Zilvershampoo, ketchup, biotex, Cowboymagic. Er zijn er genoeg :D Zelf heb ik helaas nog nooit iets gevonden wat écht goed werkt tegen een verkleurde, vieze staart.
Over het verschil gesproken, ik geloof dat paardenshampoo veel duurder is maar dat het voor de staart niet veel verschil uitmaakt. Voor de vacht gebruik ik wel altijd een speciale shampoo ivm huidvet enzo.

Pirouette66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:20

Ik heb voor mijn schimmels ook altijd zilvershampoo gebruikt. Werkt het beste :)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 22:21

Bedankt! Ik ga gewoon wat zilvershampoo proberen, en een beetje cowboy magic voor de antiklit!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:21

Zilvershampoo... Makkelijk zat :D

Ketchup lijkt me altijd eng, straks blijft het rood :')

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:22

Gewoon ouderwets groene zeep. Werkt hier super. Wordt het ook zo zacht van en geen last van klitten.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:50

nuscaniels schreef:
Gewoon ouderwets groene zeep. Werkt hier super. Wordt het ook zo zacht van en geen last van klitten.

Werkt ideaal idd!! Soms daarna nog even een zilvershampoo er doorheen of cowboy magic. Maar het eerste vuil toch echt met groenezeep.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:55

De staart 10 minuutjes weken in een emmer met groene biotex. Dat goed uitspoelen, daarna conditioner oid er overheen, ik gebruikte cowboy magic. Hagelwit!

xxrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:24

ik heb een tinker met een witte staart. ik gebruik groene biotex, ik doe een beetje in een emmer met warm water daar hang ik de staart een paar minuutjes in daarna goed uitspoelen. als het niet schoon genoeg is kun je het nog een keer doen of daarna wassen met comboy magic.
daarna was ik de staart altijd nog met conditioner zodat het makkelijk door te kammen is

hopelijk heb je hier iets aan
succes

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 15:36

Ik ga morgen de staart wassen met zilvershampoo en groene biotex. Maar wat voor conditioner gebruiken jullie?

xxrees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 15:38

Ik gebruik gewoon goedkope van de action weet niet precies hoe die heet maar het is een doorzichtige fles met rode dop de conditioner is roze. Deze werkt erg goed

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 16:38

Vloeibaar wasmiddel voor de witte was. Wel goed uitspoelen.