Schilfers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

havingfun

Schilfers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 09:22

Hallo allemaal,
Wij hebben sinds 1 maand een shetlandpony in ons bezit.
Heerlijk beestje, is lang niks mee gedaan dus wij zijn alles lekker aan het oppakken.
Nu zie ik dat ze haar staart en manen schuurt soms en in haar manen zitten superveel witte schilfers.
Nu weet ik het zomereczeem gebeuren maar ik wil graag weten wat jullie nu zouden doen?
Het is winter koud en bij ons op stal geen verwarming enzo. Hoe zouden jullie haar van die lelijke vacht af willen laten komen? Ook haar hele vacht op andere plekken zit vol witte dingetjes.. we poetsen haar natuurlijk elke dag maar echt heel mooi word zie niet haha. Ze zit ook al zo mega dik in haar vacht. Slaat nergens op natuurlijk maar ik zou haar haar er gewoon allemaal af willen halen om lekker een nieuwe start te maken ;)
Ik hoor jullie graag even.

ilayda

Re: Schilfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:26

Ja waarom niet, als je dan gewoon een lekkere dikke deken haalt. Denk dat je het beter nu kan doen dan over een paar weken want san is het echt koud.

cinniz123

Re: Schilfers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:35

Ik lees even mee of er bruikbare tips komen.
Heb een twenter die onwijze schilfers heeft over zn hele lichaam.
Scheren wil ik niet voor zo'n jong paardje.
Dus wie weet een andere oplossing.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:17

Kijk even of er geen luis zit, die kunnen ook jeuk geven, door het schuren krijgen ze dan die huidvelletjes :j

Verder kun je niks doen denk ik?
Ja goed voeren zodatmalle vitamines er in komen
Goed poetsen.maar als ze dag en nacht buiten staat ook niet te goed,want dan poets je de vetlaag uit het haar weg.
Volgend jaar na verharen komt er dan wel weer een mooie vacht onder te voorschijn :j