Poll: Hoeveel komt jou paard buiten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel komt jou paard buiten?

24/7 zowel winter als in de zomer met schuilstal met soortgenoten
18 (38%)
24/7 in de zomer, winter meer dan 6 uur per dag buiten met soortgenoten en s nachts op stal
7 (14%)
24/7 in de zomer, winter meer dan 6 uur per dag buiten zonder soortgenoten en s nachts op stal
Geen stemmen
24/7 in de zomer, winter minder dan 6 uur per dag buiten met soortgenoten en s nachts op stal
1 (2%)
24/7 in de zomer, winter minder dan 6 uur per dag buiten zonder soortgenoten en s nachts op stal
Geen stemmen
24/7 in de zomer, in de winter alleen op stal
Geen stemmen
24/7 buiten zonder soortgenoten
Geen stemmen
24/7 buiten zonder soortgenoten maar ze kunnen elkaar wel zien
Geen stemmen
2 tot 4 uur per dag buiten in de winter met soortgenoten, in de zomer minimaal 6 uur buiten
6 (12%)
2 tot 4 uur per dag buiten winter en zomer met soortgenoten
Geen stemmen
2 tot 4 uur per dag buiten zonder soortgenoten
Geen stemmen
2 tot 4 uur per dag buiten zonder soortgenoten maar ze kunnen elkaar wel zien
1 (2%)
6 tot 8 uur per dag buiten in de winter met soortgenoten, in de zomer de hele dag 'snachts op stal
4 (8%)
6 tot 8 uur per dag buiten winter en zomer met soortgenoten
1 (2%)
6 tot 8 uur per dag buiten zonder soortgenoten
Geen stemmen
6 tot 8 uur per dag buiten zonder soortgenoten maar ze kunnen elkaar wel zien
Geen stemmen
Meer dan 8 uur per dag buiten met soortgenoten 'snachts op stal
4 (8%)
Paard komt in de winter minder dan 2 uur buiten, in de zomer volle dagen op de weide alleen
1 (2%)
Paard komt in de winter minder dan 2 uur buiten, in de zomer volle dagen weide met soortgenoten
3 (6%)
Paard komt in de winter helemaal niet buiten, in de zomer enkele uren op de weide alleen
Geen stemmen
Paard komt in de winter helemaal niet buiten, in de zomer enkele uren weide met soortgenoten
1 (2%)
Paard komt niet buiten
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 47

CK88

Poll: Hoeveel komt jou paard buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 13:55

Na aanleiding van dit topic en meerdere vragen of het een poll kan worden, heb ik de poll aangemaakt:
[VSW] komen paarden nou zo weinig buiten op pensionstallen

Ik ben benieuwd naar de uitkomsten! Ik hoop dat ik alle opties heb genoemd ongeveer, het gaat dus puur om de tijd dat je paard buiten staat (weide of paddock), onder het zadel/uit de stal voor poetsen enze rekenen we hierbij niet mee.
Laatst bijgewerkt door CK88 op 02-12-15 14:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Poll: Hoeveel komt jou paard buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 13:59

Je ziet nu alleen nog steeds niet duidelijk hoeveel het paard buiten komt in de winter bij mensen die het paard bv in de zomer 24/7 op de wei hebben. :p

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:00

Mijn paard gaat vanaf april/mei tot september/oktober 24/7 op het land. In de winter gaan ze om 9u naar buiten om 12u naar binnen om te eten dan om 1u weer naar buiten om 5u weer naar binnen. En dan meestal smorgens vroeg of savonds na 5e gaan we nog rijden, Mennen oid.

Als het droog is in de winter gaan ze van 9 tot 5 naar buiten met onbeperkt hooi.
Laatst bijgewerkt door Indi_Vito op 02-12-15 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 14:00

Beloven schreef:
Je ziet nu alleen nog steeds niet duidelijk hoeveel het paard buiten komt in de winter bij mensen die het paard bv in de zomer 24/7 op de wei hebben. :p

Maak die optie erbij, goeie tip!

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:02

Mijn paard komt in de winter weinig buiten, alleen als we ze zelf buiten zeten. En dan moeten we er bij blijven (dus niet meer dan 2 uur) in de zomer staan ze vollop op de wei van ongeveer half 9 tot 5. En met bloedhitte gaan ze wel smiddags naar binnen en dan sochtends vroeg en savonds laat op het land.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:02

24/7 buiten met soortgenoten met schuilmogelijkheden en onbeperkt ruwvoer. Altijd.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:04

Ik mis mijn optie:
Zomers 24/7, Voor en najaar staan ze minimaal 12 uur op de wei (bij heel goed weer 24/7) en in de winter meestal tussen de 4 en 6 uur (behalve met slecht weer, dan willen ze zelf heel snel weer naar binnen) Paarden staan aan huis, dus ik kan ze elk moment vd dag binnen halen in de winter.
Ze staan altijd met soortgenoten.
Op stal onbeperkt ruwvoer ;)

Nu met deze hoeveelheden water die gevallen zijn, is de paddock zo nat, dat ze max 4 uur buiten staan (1 is wat gevoelig voor mok)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:09

Ik heb gekozen voor meer dan 8u p d met soortgenoten
Meestal zet ik ze tussen 6u-8u smorgens buiten en s avonds tussen 18u en 20u weer binnen .

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-15 14:10

Ik denk dat er nu voor iedereen wel een optie bij zit die het dichtst bij de waarheid komt, bij echte bijzonderheden inderdaad zoals mok enze kun je dit benoemen in het topic.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:11

Ik zie nu pas dat jij het bent Claudia. Hahaha

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:21

Zomer: 24 uur per dag. Winter: 7 uur per dag en 's avonds stal met uitloop paddock.

Volgend jaar is de schuilstal hopelijk af dus dan ook in de winter 24 uur per dag buiten. En natuurlijk met soortgenoten (nu ook).

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 14:27