Ik ben benieuwd naar de uitkomsten! Ik hoop dat ik alle opties heb genoemd ongeveer, het gaat dus puur om de tijd dat je paard buiten staat (weide of paddock), onder het zadel/uit de stal voor poetsen enze rekenen we hierbij niet mee.
Laatst bijgewerkt door CK88 op 02-12-15 14:07, in het totaal 2 keer bewerkt
Je ziet nu alleen nog steeds niet duidelijk hoeveel het paard buiten komt in de winter bij mensen die het paard bv in de zomer 24/7 op de wei hebben. :p
Indi_Vito
Geplaatst: 02-12-15 14:00
Mijn paard gaat vanaf april/mei tot september/oktober 24/7 op het land. In de winter gaan ze om 9u naar buiten om 12u naar binnen om te eten dan om 1u weer naar buiten om 5u weer naar binnen. En dan meestal smorgens vroeg of savonds na 5e gaan we nog rijden, Mennen oid.
Als het droog is in de winter gaan ze van 9 tot 5 naar buiten met onbeperkt hooi.
Laatst bijgewerkt door Indi_Vito op 02-12-15 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt
CK88
Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-15 14:00
Beloven schreef:
Je ziet nu alleen nog steeds niet duidelijk hoeveel het paard buiten komt in de winter bij mensen die het paard bv in de zomer 24/7 op de wei hebben. :p
Mijn paard komt in de winter weinig buiten, alleen als we ze zelf buiten zeten. En dan moeten we er bij blijven (dus niet meer dan 2 uur) in de zomer staan ze vollop op de wei van ongeveer half 9 tot 5. En met bloedhitte gaan ze wel smiddags naar binnen en dan sochtends vroeg en savonds laat op het land.
24/7 buiten met soortgenoten met schuilmogelijkheden en onbeperkt ruwvoer. Altijd.
Donja
Geplaatst: 02-12-15 14:04
Ik mis mijn optie: Zomers 24/7, Voor en najaar staan ze minimaal 12 uur op de wei (bij heel goed weer 24/7) en in de winter meestal tussen de 4 en 6 uur (behalve met slecht weer, dan willen ze zelf heel snel weer naar binnen) Paarden staan aan huis, dus ik kan ze elk moment vd dag binnen halen in de winter. Ze staan altijd met soortgenoten. Op stal onbeperkt ruwvoer
Nu met deze hoeveelheden water die gevallen zijn, is de paddock zo nat, dat ze max 4 uur buiten staan (1 is wat gevoelig voor mok)
Ik heb gekozen voor meer dan 8u p d met soortgenoten Meestal zet ik ze tussen 6u-8u smorgens buiten en s avonds tussen 18u en 20u weer binnen .
CK88
Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-15 14:10
Ik denk dat er nu voor iedereen wel een optie bij zit die het dichtst bij de waarheid komt, bij echte bijzonderheden inderdaad zoals mok enze kun je dit benoemen in het topic.