Hoi Bokkers ,
vandaag heb ik voor het eerst zelf staart&manen spray gemaakt voor mijn paardjes. Ik heb 2 tinkers , mijn ruin heeft mooie manen ( niet super lang of heel dik) en mijn merrie heeft mooie langen en dikke manen , waar ik heel zuinig op ben. Mijn paardjes lopen veel buiten en kunnen op stal staan . Als het heeft geregend dan ga vooral bij mijn merrie haar manen erg in de klit zitten en bij mijn ruin is het wel iets minder erg dan bij mijn merrie . Tot dikke klitten en knopen toe , ik ben daar een tijdje mee bezig om ze eruit te kunnen halen.
Ik vlecht de manen van mijn paardjes ook in , mijn ruin is daar niet zo heel dol op en heeft na een dag of 2 de vlechten half los zitten door te gaan schuren. Mijn merrie houdt iets langer de vlechten goed een dag of 4 en dan moet je de vlechten er weer uit halen, anders gaat zij ook schuren. En dat is natuurlijk zonde. Helaas kan ik de vlechten bij beide paardjes er niet heel lang laten zitten. Op de weide kunnen ze heel moeilijk schuren en op stal daar doen ze het vaak.
Ik heb al heel wat flessen anti klit spray ( ook in gel) van goedkoop tot dure . Cowboy Magic anti klit gel dat vind ik echt super goed werken alleen kost dat wel heel veel. Je kunt er heel lang mee doen en het blijft ook lang werken in de manen.
De staart&manen spray die ik heb gemaakt bestaat uit : Conditioner , babyolie , water en natuurazijn .
Kun je dat ook met cremespoeling doen ? De cremespoeling geeft wel een bescherm laagje.
Ik hoor je wel.