Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellenimar schreef:ja ik; mijn paard werd broodmager 24/7 in wei met veel gras, had geen moment rust in kudde want angstig aangelegd naar andere paarden (behalve shetten) dus toen hij weer binnen mocht slapen was hij veel relaxter en minder gespannen, 24/7 in kudde zo natuurlijk mogelijk? prima als het past bij het paard.....
Mareintje schreef:Ik word af en toe ook licht moedeloos van Bokkers die je bijna als paardenmishandelaar wegzetten, omdat je paard niet de hele dag buiten staat. Die van mij heeft er een grafhekel aan om in de paddock te staan. Als het te lang duurt, maakt ze het hek open en peerd ze hem naar d'r stalletje...
Tigra_ schreef:Er wordt maar gelijk een nare draai aan het topic gegeven. Beetje jammer dat het gelijk negatief opgepakt worden als iemand z'n positieve verhaal kwijt wil en dat van meerdere mensen wil horen. En dan kun je inderdaad ook op een positieve manier jouw verhaal vertellen dat je paard zich prettiger voelt als die meer op stal staat.
Tigra_ schreef:Er wordt maar gelijk een nare draai aan het topic gegeven. Beetje jammer dat het gelijk negatief opgepakt worden als iemand z'n positieve verhaal kwijt wil en dat van meerdere mensen wil horen. En dan kun je inderdaad ook op een positieve manier jouw verhaal vertellen dat je paard zich prettiger voelt als die meer op stal staat.
Ik zelf merk nu niet erg veel verschil mijn paard staat zo'n 8 á 9 maanden in het jaar 24/7 buiten en dan in de 3 á 4 andere maanden in de avond op stal. Dan staat ze overdag buiten. Zolang ze maar iedere dag buiten komt is er niet zoveel aan de hand. Ze is al rustig van karakter.
ellenimar schreef:ja ik; mijn paard werd broodmager 24/7 in wei met veel gras, had geen moment rust in kudde want angstig aangelegd naar andere paarden (behalve shetten) dus toen hij weer binnen mocht slapen was hij veel relaxter en minder gespannen, 24/7 in kudde zo natuurlijk mogelijk? prima als het past bij het paard.....
Bambi1995 schreef:Ooh nee ik beweer helemaal niet dat het mishandeling is om je paard op stal te houden. Ik vind dat prima, ik was gewoon nieuwsgierig of andere mensen het zelfde bij hun paard zagen als dat ik nu zie.
Niobe schreef:Bambi1995 schreef:Ooh nee ik beweer helemaal niet dat het mishandeling is om je paard op stal te houden. Ik vind dat prima, ik was gewoon nieuwsgierig of andere mensen het zelfde bij hun paard zagen als dat ik nu zie.
Ik ben even nieuwsgierig, als het mag: hoeveel (of weinig) kwam je paard op de vorige stal buiten?
Dat vraag ik omdat ik benieuwd ben naar hoeveel anders het nu is