Kunststof tegenover houten buitenstal, voordelen/nadelen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ShirlMilou

Kunststof tegenover houten buitenstal, voordelen/nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 00:07

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een buitenstal voor 2 paarden met een opslag en zadelkamer.
Wat is het prijs/kwaliteits verschil tussen de 2 opties?
En wat zijn de voor-en nadelen ervan?
Hebben jullie een van de twee? Wat heb je er ongeveer voor betaald en waar?

Groetjes Shirley

DubbelFun

Re: Kunststof tegenover houten buitenstal, voordelen/nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:01

Ik heb geen kunststof stal en de prijsopgaaf die ik ooit eens gevraagd heb was een hele luxe, dus geen vergelijk.
Maar ik ben wel weg van het materiaal; geen onderhoud, goede isolatie, gaat lang mee.
Nadelen zijn dat het snel verkleurd (zeker de groene) en dat het door de zon ook krom kan gaan trekken. Daarom worden er ook metalen 'veren' tussen gezet en zijn de planken nooit zo lang.

Overigens kun je buiten hout en kunststof ook kiezen voor steen en -wat ik nu heb- betonnen plaatjes al dan niet van binnen en/of buiten afgetimmerd met hout. (ik heb steenmotief).
Ik heb mijn stal (2x stal + berghok; 7,50x3 m') casco laten zetten voor 5000 euro 15 jaar geleden).

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:50

www.schuilstal.com

Zelf geen ervaringen mee, maar als ik zou kiezen zou ik gaan voor kunststof / metaal, ivm wegrotten / opeten van hout.

ShirlMilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 13:50

dorientjuh schreef:
http://www.schuilstal.com

Zelf geen ervaringen mee, maar als ik zou kiezen zou ik gaan voor kunststof / metaal, ivm wegrotten / opeten van hout.

Hier hebben ze nog geen buitenstallen helaas.
Ja dat wegrotten ben ik ook bang voor!

ShirlMilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 13:51

DubbelDun schreef:
Ik heb geen kunststof stal en de prijsopgaaf die ik ooit eens gevraagd heb was een hele luxe, dus geen vergelijk.
Maar ik ben wel weg van het materiaal; geen onderhoud, goede isolatie, gaat lang mee.
Nadelen zijn dat het snel verkleurd (zeker de groene) en dat het door de zon ook krom kan gaan trekken. Daarom worden er ook metalen 'veren' tussen gezet en zijn de planken nooit zo lang.

Overigens kun je buiten hout en kunststof ook kiezen voor steen en -wat ik nu heb- betonnen plaatjes al dan niet van binnen en/of buiten afgetimmerd met hout. (ik heb steenmotief).
Ik heb mijn stal (2x stal + berghok; 7,50x3 m') casco laten zetten voor 5000 euro 15 jaar geleden).

Dat is zeker niet duur! Heb je toevallig een foto van je stal?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:20

Hier de stallen in totaal
Afbeelding
De bonte is niet zo overbouwd, maar staat wat ongunstig tegen de zijkant aan :D

en wat dichterbij hoe de plaatjes met steenmotief er uit zien. Omdat ons huis ook wit is met een rode rand onder heb ik dat bij de stallen ook laten doen.

Afbeelding
Hir stonden ze net een dag en was er verder rondom de stal nog niets gedaan aan bestrating etc.
De voegen waren nog niet eens droog, die zijn nu lichter.