Hooiruif 2m breed Antwerpen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chrlooott

Hooiruif 2m breed Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 23:21

Hey iedereen!

Ik ben al enkele dagen Google aan het afspeuren naar metaalbewerkers en winkels voor een hooiruif van 2m breed.

Ik vind 1 winkel die ze betaalbaar maken in Nederland, maar dit is langer dan 2u rijden.

Heeft iemand een idee waar je hooiruiven in belgie, en dan specifiek Antwerpen kan kopen? het moet een hooiruif van 2m breed zijn!

tamary

Re: Hooiruif 2m breed Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 01:30

Dat soort groot spul wordt meestal ook aan huis geleverd. Waar ben je ongeveer naar op zoek?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 02:35

En een hooiruif maken dmv een slowfeeder net is geen optie? je wilt echt metaal?

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 21:25

Moet echt metaal zijn, mijn jong paard eet het hout op en ook zo'n net eet ze op.. de hooiruif dient voor 2 grote paarden en een Shetlander, en die krijgen toch wel zo'n 20 a 30 kg hooi per dag.

Deze Ruif had ik gezien: http://www.seegershalle.nl/hooiruif/ (bij schuine ruif en dan 205cm breed).

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:32

Hooiruif ophangen binnen in een stal wordt afgeraden. Dit ivm stof, irritatie ogen en luchtwegen. Je kunt beter iets kopen/ maken waarbij ze zo laag mogelijk van de vloer kunnen eten.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 22:38

Ik ben me bewust van deze problemen, maar ze staan op een wei waar het nogal modderig is. Als ik hooi geef in een lage bak (we hebben al verschillende dingen gemaakt) gaat er een in plassen en eten ze het niet meer op.. Ook wordt alles nogal snel nat ivm de modder. Heb ook naar zo een sta-ruif gezien maar daar kunnen ze niet met 3 rond :(

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:51

Voor de modder werken eigenlijk enkel tegels/verharding, maakt meteen veel makkelijker schoon.
Ik heb zowel een ruif die eigenlijk voor schapen/kleinvee is, maar waar mijn pony's uitstekend uit de voeten kunnen en een ruif gemaakt aan een weidehek met schapengaas om door te eten. Netten blijf ik hier ook vervangen, vandaar overstap naar dit spul.
Deze ruif trouwens :
http://www.landbouwwinkel.nl/webshop/me ... mtr-35.jpg
Er is ook een 2,4m versie van.

Luuntje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:52

is het niet mogelijk om iets te maken van hout met hooinetten of aanhangwagen netten? of wil je echt een hooiruif

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 22:58

Dit was onze eerste zelfgemaakte hooiruif:
Afbeelding

1 dag later:
Afbeelding

Daarna hebben we deze gemaakt:
Afbeelding
Maar daar trok het veulen dus ook de gaas van uit en ze at ook hier het hout op.. Deze was wel ideaal qua vullen aangezien het luikje aan onze hooiopslag is, dan hoeven we niet door de draden te kruipen en de helft verliezen onderweg! Momenteel is het ook zo modderig en wil ik elk stukje droog sparen voor hen! Het veulen is nogal een sloper en trekt de bakken/ruiven ook gewoon om, daarom liever iets dat ophangt! :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 23:12

Iets met betongaas maken misschien?. Dat krijgen ze niet stuk.