welk hooinet of slowfeeder? bodembeddeking oke?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JenteC

welk hooinet of slowfeeder? bodembeddeking oke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 19:28

hallo,
ik had even 2 vraagjes, mijn shetland ponytje is gisteren verplaatst van oude eigenaar naar mijn stalling, bij de oude eigenaar hadden ze het kuil/hooi altijd in 2 slowfeeders en stonden ze met 5 shetjes in de stal. Nu wil ik op haar nieuwe stalling ook een hooinet/slowfeeder in de stal hangen zodat ze niet te snel eet en dus te dik wordt en wat te doen heeft. Maar welk hooinet of slowfeeder raden jullie aan? het is voor een shet van 76 cm en ze staat alleen in de stal dus heeft ook al het hooi/kuil voor der zelf.

Nu mijn tweede vraag, gisteren (de eerste dag dus) lag ze in de stal, er lag maar een klein laagje stro in want op mijn stal krijgen ze nooit heel veel stro in de stal. Nu kreeg ik een appje van de stal eigenaar of ik rubberen matten in de stal wilden zodat het wat warmer voor haar was wanneer ze wilde liggen. Dan krijgt ze dus rubberen matten met een klein laagje stro erover, is dit oke? op der vorige stal had ze een dikke laag stro zonder matten. Meestal zie ik alleen een dikke laag stro langskomen en niet rubberen matten als bedekking vandaar mijn vraag :)

maximuss

Re: welk hooinet of slowfeeder? bodembeddeking oke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:33

Een gewoon fijnmazig hooinet is goed hoor...
Qua bodembedekking lijkt het me idd fijner met rubberen matten als ze maar weinig stro krijgt.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 19:35

Hier alleen maar rubberen matten, en qua slowfeeder heb ik zelf gemaakt van een aanhanger net een kleintje.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:57

een dikke laag is natuurlijk lekkerder, maar 1 van mijn paarden eet al haar bodembedekking op, dus daar heb ik ook rubberen matten zodat ze iig nog een beetje lekker ligt.
Bij mijn andere paarden heb ik geen rubberen matten, maar die laten hun bodembedekking liggen, dus hebben een lekker dik en zacht bed ;)

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 23:34

oke bedankt! ze lag ook al op een dun laagje en daar onder beton dus het maakt het haar gelukkig niet veel uit want ze lag blijkbaar toch:) maar dan doe ik die rubberen matten er ook gewoon onder en dan heeft ze gewoon dubbel. De vorige eigenaar zei ook al dat het totaal geen moeilijke pony is, toch best handig ;) Ook toen ze net aan kwam op der nieuwe stal gelijk eten (kuil en worteltjes) en dus ook al liggen (voor liggen moet ze het toch al aardig betrouwbaar vinden, gelukkig is dat dus zo)