Mijn pony's (1 haf, 1 shet) staan s'nachts op stal in de winter. Ik vind dat er enorm veel stro door heen gaat, terwijl ik normaal tot weinig strooisel in de stal doe. Ik zat na te denken hoe dit voordeliger, beter en makkelijker kan.
Ik woon op een schapenboerderij en het voer dat overblijft van de schapen geven wij aan de twee koeien die naast mijn pony's staan. Dit is echter zoveel rest voer soms dat ik dit wil hergebruiken.
Ik zou het voer in de stal van pony's kunnen doen als bodembedekking, achterin de stal waar de pony's mesten. Als zij hierop mesten zullen zij dit niet op eten. Op het restvoer doe ik wel een super klein laagje stro..
In onderstaande foto zie je hoe de stal er ongeveer uitziet en hoe ik dit in gedachten had.

Ik wou vooraan, waar de pony's altijd eten en drinken wel stro doen zodat zij dit minder snel zullen eten. Het is namelijk wel van belang dat zij dit niet eten ivm de vele eiwitten, voedingstoffen die in het voer zitten.
Dit heb ik nu 2 keer uitgeprobeerd.
De 1e keer heb ik niet gemerkt dat de pony's dit ook daadwerkelijk opaten. De 2e keer (vandaag) had ik de pony's nog geen 5 minuten in de stal of ze aten het al op.
Kun je dit oplossen door iets er over heen te spuiten dat de pony's het toch niet eten? Is er een andere oplossing voor?
Zo niet dan blijf ik natuurlijk gewoon met het stro veder gaan.