Een zelf gemaakte baksleep

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkee94

Een zelf gemaakte baksleep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 20:19

Halloooo bokkers :D !

Zou graag met mijn pony de bak willen onderhouden met een baksleep waar hij zelf voor kan.

Nu vroeg ik mij af of bokkers ook zelfgemaakte bakslepen hebben met foto?
En anders waar jullie ze gekocht hebben (met prijs)

Brand los! Alvast bedankt *\o/*

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:52

Molfre

Re: Een zelf gemaakte baksleep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:57

Ik heb zo geen foto maar wij hebben een stel oude autobanden van de sloop gehaald, doormidden gezaagd en met kettingen aan elkaar vast gemaakt en aan een verticale metalen buis (in het patroon van de 5 op een dobbelsteen) die je met een andere ketting aan de trekhaak kunt bevestigen.

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:58

Misschien kan je de bak slepen doormiddel van zo een metalen rooster. Aan het rooster 2 touwtjes binden en die aan een mentuig vast maken. Bij ons op stal word zo de longeercirkel gesleept alleen dan met een golfkar ervoor ipv een pony. werkt best goed. Wil je hem dan zwaarder maken kan je erop gaan staan of er iets op leggen.
https://www.google.nl/search?q=rooster&espv=2&biw=1366&bih=667&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI06WXgI2TyQIVQiQPCh1_tww2#tbm=isch&q=rooster+metaal&imgrc=QWni2wOn_-xe-M%3A

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:58

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:14

ik volg even ik heb 2 oude egjes van ong 20 kg, zouden samen dus prima sleepje kunnen zijn voor de shet, de punten wil ik wel minder lang, sowieso, iemand ideeen hoe ik er het beste ringen oid op kan lassen om hem voor het thuigje te zetten zonder dat ik de hoeken van de bak ruim oversla? laswerk word uiteraard gedaan door een pro. ook bij mij moet er een pony voor

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:18

Hoekjes zijn lastig, simpelste is om egje op te tillen terwijl pony achteruit stapt zodat je vanuit de hoek kan slepen. 90 graden hoeken lukt niet.

Nynkee94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 21:30

Molfre schreef:
Ik heb zo geen foto maar wij hebben een stel oude autobanden van de sloop gehaald, doormidden gezaagd en met kettingen aan elkaar vast gemaakt en aan een verticale metalen buis (in het patroon van de 5 op een dobbelsteen) die je met een andere ketting aan de trekhaak kunt bevestigen.

Zou je keer foto willen maken en hier posten ? :D

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 21:40

tamary schreef:
Hoekjes zijn lastig, simpelste is om egje op te tillen terwijl pony achteruit stapt zodat je vanuit de hoek kan slepen. 90 graden hoeken lukt niet.

dacht ik al, moet ik ook maar spieren gaan kweken net als pony, maar kan ik het best de bevestigingen van het tuig aan de sleep zo ver mogelijk uit elkaar zetten denk ik, om op die manier te voorkomen dat er ongelukken gebeuren omdat de pony wegstapt om het touw dat langs zijn lijf loopt oid, t moet natuurlijk wel veilig zijn

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:13

Je zal strengen langs de achterbenen krijgen en zeker met de bocht om gaan (tussen de benen is ook mogelijk). Train er dus intensief op voordat je echt met gewicht gaat werken, monteer een meteen werkende HO op stemhulp en zet een zweng tussen sleep en strengen. Slepen vraagt een andere manier van aangespannen werk dan met een 2 of 4 wieler rijden. Kijk goed naar filmpjes van boomslepen met paarden voor wat je tegen zal komen qua tuig, etc. dat ergens terecht komt waar dat niet hoort.

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 00:03

ik ga er ook les in nemen, dat sowieso, ga niet alleen aan de slag maar misschien kan ik met dat boomslepen wel kijken hoe ik het het best kan laten monteren

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 13:30

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 14:58

heb je een foto dat je ruin er voor staat? hoe heb je het dan bevestigd

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:25

Nee die heb ik niet. gewoon met stoo touwtjes aan longeersingel en aan mn longeersingen een borsttuig hoofdstel in en erop en rijden maar

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 21:35

Ik sleep idd ook wel eens een bandje en heb eerst uitgebreid geoefend, ook met parelli, met touwen om de benen en er tussen etc. Toch vond mijn merrie het een vreemde gewaarwording toen ze voor het eerst met gewicht erachter de bocht door moest.

Die biels ziet er mooi uit. Ik deed 't gewoon met een oude trekkerband.