Handschoenen voor werk naast rijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Handschoenen voor werk naast rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 20:06

Nu het weer kouder en vooral natter begint te worden, mis ik toch wel degelijke handschoenen.
Wie geen zin heeft om te lezen, beneden staat een lijstje met wat ik zoek :')

Voor tijdens het rijden heb ik er van roeckl, welke ik erg graag heb. Maar ze zijn me te koud voor gewoon te dragen.
Ik ben dus op zoek naar handschoenen welke goed waterdicht zijn, niet snel stuk, liefst een beetje gevoerd of toch op z'n minst warm (liefst geen zweet-stof), maar niet dik. En dat laatste maakt het erg moeilijk. We werken met hooiruiven met karbijn haakjes, vorig jaar moest ik telkens mijn handschoenen uit doen om de haakjes vast te maken, maar die dingen zijn zo koud in de winter :brr:
Ook zou het handig zijn dat ik bijvoorbeeld dekens ed. nog kan openen zonder de handschoenen uit te moeten doen.

Maar.. alles wat ik vind -wat aan mijn eisen voldoet- zijn handschoenen van +40 euro. Eerlijk gezegd vind ik dat wat duur voor maar rotzooi werk mee te doen. Maar langs de andere kant is het misschien wel beter om een investering te doen waar ik dan ook lang plezier van heb.

Vorig jaar had ik er van fleece, maar hooi en vlas blijft er zo in hangen. Beetje water en ze zijn te koud om te dragen. Had er ook van die dikkere skihandschoenen, maar die waren te dik om zelfs nog degelijk hooi in de kruiwagen te kunnen doen. Nu heb ik van die hele dunne welke in een soort van rubber zijn gedompeld. Maar ook deze zijn vanboven niet waterdicht en enkel warm genoeg met nog een dunne wol-achtige onder.
Deze dus, die vind ik op het moment wel de fijnste dit ik had.
Afbeelding
Ander merk wel

Kan iemand me handschoenen aanraden? Het kan niet zijn dat ik de enige met dit probleem ben :+

- waterdicht
- warm (maar niet zwetend)
- niet te dik
- niet snel stuk

Edit: en liefst onder de 40 euro. Maar voor echt degelijke handschoenen waar ik jaren plezier van kan hebben wil ik gerust meer betalen.

Liess__

Re: Handschoenen voor werk naast rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 20:13

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 20:14

Kan je daar ook wat fijner prulwerk mee doen? Ik zie dat de vingertoppen nogal vierkant zijn, werkt dat net niet vervelend?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 20:31

Niemand meer met opties?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:34

Jawel de waterdichte handschoenen van Shires. Even een link zoeken, moment...

Equimatch.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:39

Ik ga de tips even meekijken. Ik zoek voor de winter ook warme handschoenen, niet te dik, maar dan voor het rijden. Ik heb nu dunne leren, maar daar krijg je het zo koud mee als de temperatuur nog wat gaat dalen. En ik wil met 3-4 uur buiten rijden wel beetje warme handen houden. Misschien niet tot op einde warm, maar toch zeker een groot deel van de rit.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:47

Ik gebruik fiets handschoenen van de Decathlon ...
Werk met paarden ook veel buiten . En ze zijn fijn genoeg om halsters en dekens vast of los te doen en ook voor hooi etc

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:09

Als het kouder word en je dus met nattigheid zit, doe ik over mijn gewone handschoenen waterdichte werkhandschoenen heen, wel het soort dat je in verschillende maten kan kopen. Ik heb bv maat 8 en mijn vriend heeft ze met mennen aan in maat 10

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:13

Ik vind neopreen handschoentjes wel fijn. Lekker warm, nauw aansluitend.. en je hebt ze eventueel ook nog met wegklapbare vingertoppen voor de ècht fijne werkjes. Hoef je niet meteen je hele handschoen uit te trekken :)

Nu is neopreen op zich wel een zweetstof en ik hou daar absoluut niet van, maar met handschoentjes vind ik het prima werken :j

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 17:06

Elan_GV schreef:
Als het kouder word en je dus met nattigheid zit, doe ik over mijn gewone handschoenen waterdichte werkhandschoenen heen, wel het soort dat je in verschillende maten kan kopen. Ik heb bv maat 8 en mijn vriend heeft ze met mennen aan in maat 10

Dat doe ik nu dus ook, nuja half waterdicht, maar daar gaan mijn handen zo in zweten. Niet van de warmte, maar gewoon omdat het niet ademt.

Naar fietshandschoenen had ik ook gekeken, maar ook altijd maar bestemd tegen motregen. Ik denk dat ik morgen eens langs een winkel ga om wat verschillende uit te zoeken en daar te proberen.