Wie geen zin heeft om te lezen, beneden staat een lijstje met wat ik zoek

Voor tijdens het rijden heb ik er van roeckl, welke ik erg graag heb. Maar ze zijn me te koud voor gewoon te dragen.
Ik ben dus op zoek naar handschoenen welke goed waterdicht zijn, niet snel stuk, liefst een beetje gevoerd of toch op z'n minst warm (liefst geen zweet-stof), maar niet dik. En dat laatste maakt het erg moeilijk. We werken met hooiruiven met karbijn haakjes, vorig jaar moest ik telkens mijn handschoenen uit doen om de haakjes vast te maken, maar die dingen zijn zo koud in de winter

Ook zou het handig zijn dat ik bijvoorbeeld dekens ed. nog kan openen zonder de handschoenen uit te moeten doen.
Maar.. alles wat ik vind -wat aan mijn eisen voldoet- zijn handschoenen van +40 euro. Eerlijk gezegd vind ik dat wat duur voor maar rotzooi werk mee te doen. Maar langs de andere kant is het misschien wel beter om een investering te doen waar ik dan ook lang plezier van heb.
Vorig jaar had ik er van fleece, maar hooi en vlas blijft er zo in hangen. Beetje water en ze zijn te koud om te dragen. Had er ook van die dikkere skihandschoenen, maar die waren te dik om zelfs nog degelijk hooi in de kruiwagen te kunnen doen. Nu heb ik van die hele dunne welke in een soort van rubber zijn gedompeld. Maar ook deze zijn vanboven niet waterdicht en enkel warm genoeg met nog een dunne wol-achtige onder.
Deze dus, die vind ik op het moment wel de fijnste dit ik had.

Ander merk wel
Kan iemand me handschoenen aanraden? Het kan niet zijn dat ik de enige met dit probleem ben

- waterdicht
- warm (maar niet zwetend)
- niet te dik
- niet snel stuk
Edit: en liefst onder de 40 euro. Maar voor echt degelijke handschoenen waar ik jaren plezier van kan hebben wil ik gerust meer betalen.