Dik been, wat te doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lucky_23

Dik been, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 17:50

Hoi allemaal! *\o/*

Mijn bijrijdpaardje heeft een dik been en nu vroeg zijn eigenaar of ik even met hem wilde gaat lopen over de straat. Maar aangezien ik pas om 6 uur kan gaan en het dan al ( zo goed als ) donker is nu vroeg ik me af of dat wel verstandig is. We hebben veel bos en veld rond onze stal. Het paard zelf is super braaf, echt een dooie op straat haha! Dus daar ligt niet het probleem. Maar, omdat er zo weinig huizen zijn. Door de gang stappen mag niet want 'dat stoort de lessen' en beide bakken zijn bezet en verder is er op het erf nergens belichting dus dat lijkt me ook niet slim. Mijn vraag is nu: zouden jullie gewoon over straat gaan?

Alvast bedankt!
Groetjessss :o

ODonoghue

Re: Dik been, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:53

Het lijkt me ook niet verstandig om niet te gaan, aangezien zn been dik is. Hebben jullie er al een dierenarts bij gehad? Beter een keer te veel dan te weinig!
Voor nu zou ik wat reflecterende spullen voor jou en het paard bij elkaar sprokkelen, wat lampjes en ev. een zaklamp en wat tussen de velden gaan wandelen, zodat het niet helemaal pikkedonker is. Miss langs een (niet te drukke) weg?

:)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:56

Als je verlichting voor op je paard en bijv. reflecterende deken etc. en ook voor jezelf.
zodat je goed zichtbaar bent zou je met een braaf paard best een kwartiertje kunnen stappen over straat.
Als je dat niet hebt... dan zou ik het niet doen.. dan ben je echt niet zichtbaar genoeg.

Stappen met een dik been is vaak juist goed... dat zorgt voor dat de doorbloeding beetje opgang blijft en het vocht in het been weg kan.

Lucky_23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 17:57

Jaa maar ik heb een beetje het probleem dat ik geen reflecterende spullen heb, en ook geen lampjes. Alleen de zaklamp van mijn telefoon en eventueel een heel klein lampje dat ik aan zijn halster hangen kan. Voor de dierenarts heeft zijn baas helaas geen geld nu, gezien privéomstandigheden. Hij heeft vaker een dik beentje rond deze periode met dit weer haha, niks ernstigs verder. Maar dan toch maar gewoon gaan?

Lucky_23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 17:58

Een klein lampje en mijn telefoon heb ik wel!! Is dat genoeg?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:59

Als je een wit paard hebt zou dat kunnen... anders niet doen... of op het erf blijven...
is het echt niet mogelijk om met paard in de bak te lopen?

Lucky_23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 18:01

Het is een palomino haha! Nope, zijn lessen..

Lucky_23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 18:02

Zie nu net dat ik twee kleine lampjes heb, en dan mijn telefoon

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:03

Geen straten die met lantaarns verlicht zijn of stalgenootjes met reflecterende spullen of lampjes?

Lucky_23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 18:04

Lantaarns zijn er wel!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:06

Als het gewoon bos en veld is met weinig of geen verkeer waar je goed langs de kant kunt lopen mocht er wel verkeer komen zou ik het gewoon doen, hoeft niet heel ver en lang te zijn toch?

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:06

Palomino + Lantaarns + lichtjes = een goede (zou niet te lang) wandeling toch? lampje aan iedere kant van het halster en zelf mobiel, lijkt me voor een keertje niet zo erg? :j

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:22

Palomino is redelijk zichtbaar dus zou het dan wel zo doen...
en misschien wel even eens kijken naar iets reflecterend.. soms is er wel bij action wat te koop.

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:30

Heb je gelopen? :)

Lucky_23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 18:47

Ja! Het ging prima allemaal :)

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:53

Fijn dat het allemaal goed gegaan is maar ik zou toch even wat verlichting en een reflecterend hesje regelen voor in de toekomst. Bij bv de action koop je fietslampjes of zo'n "lichtjesband" voor om je arm voor een paar euro. Het is echt veel veiliger, voor jou en je paard.