Opbergruimte creëren op stal zonder zadelkast

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Opbergruimte creëren op stal zonder zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 10:49

Hallo allemaal!

Soms is het op stal niet mogelijk om een zadelkast te plaatsen of heb je gewoon nog heel veel spullen die niet meer in je zadelkast passen :D .
Ik ben benieuwd hoe jullie dit dan opbergen en welke spullen je waarin bewaart. Het gaat dan voornamelijk om de spullen naast je zadel zoals dekens, cap, dekjes, poetsspullen etc.

Zelf dacht ik aan een paar grote plastic opbergboxen voor bijvoorbeeld dekens, dekjes of EHBO spullen.
Wat vinden jullie handig?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:57

Ik heb zo'n plastic bak waar normaal tuinkussens in gaan :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:27

tuinkussenbox is handig voor dekjes en dekens.
plastic stapelbakken met deksel kun je ook goed peesbeschermers, borstels en ander klein spul in bewaren.
een broekenrek of handdoekrekje (Ikea) voor het ophangen of drogen van zadeldekjes en peesbeschermers.
Een muurzak/deurzak (Ikea) voor peesbeschermers, borstels en ander klein spul.

mystery1980

Re: Opbergruimte creëren op stal zonder zadelkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 11:34

wij hebben 1 gezamenlijk hok, maar ik heb veel in tasjes opgehangen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 15:19

Een tuinkussenbox was ik nog niet opgekomen! Dan klinkt wel handig.

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:21

Maar als je plek hebt voor een aantal kisten, dan kan je toch ook een simpele stellingkast ( Billy van Ikea) neerzetten ? Of misschien op marktplaats kijken voor zo'n goedkope kast

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:40

Hetgeen je niet nodig hebt op stal thuis bewaren :-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:11

De spullen die ik niet gebruik op dat moment maak ik schoon en bewaar ik thuis, dekens was ik uit en gaan naar zolder.
Ik heb op stal wel een dekenrek voor de dekens die in gebruik zijn, dat is super fijn!
Verder hebben wij allemaal een eigen hoekje voor voer en hooi, daar heb ik wat opgestapelde kratten staan waar ik hooinetten, lege emmertjes en andere kleine dingen in bewaar die niet in de kast kunnen/hoeven, en ik heb er een klein kastje staan voor medicijnachtige dingen en verzorginsspullen.

joyce_goldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 18:52

Bij ons is het ook best wel krom verdeeld, sommige kasten zijn mega groot en andere zijn bijna 15a 20 cm smaller. ik heb helaas een smal kastje. Ik heb dus ook maar bovenop de kast een plastic kurver box staan met dekens die ik weinig gebruik maar wel gebruik.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 19:00

Wij hebben geen zadelkast, we hebben een lege stal (andere stallen ligt hooi in, paarden staan er nooit) als zadelkamer. Drie kapstokjes voor stalhalsters+touwen, touwhalsters+touwen en hoofdstellen, en een kapstokje om daadwerkelijk jassen aan te hangen. Verder Curverboxen voor dekens die voor dat seizoen van toepassing zijn, de andere dekens liggen thuis. Dekenrekje (zo'n ladder-achtig ding) voor zadeldekjes (twee in gebruik, twee reserve, rest ligt thuis). Een oude stellingkast van Ikea (stond bij ons thuis in de schuur tot we daar een nieuwe, grotere kochten) met onderin de laarzen, dan een plank met poetskisten, dan een plank met reflectiemateriaal, dan een plank met mandjes met losse dingen (handschoenen, vuilniszakken, schaar, schoonmaakdoekjes etc). Bovenop staan de schrikdraad dingen.
Onze zadels en mentuig gaan mee naar huis nadat ooit op de vorige stal de boel gejat is. Af en toe nemen we spullen mee naar huis als ze nat / vochtig zijn; in de winter droogt dat thuis sneller.