waar moet stalling aan voldoen met baby

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ameaks1
Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-15

waar moet stalling aan voldoen met baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 10:50

Hallo,

Ik ben nieuw hier en hoop dat dit topic goed staat. Zo niet alvast excuses.

Even mijn situatie schetsen,

We wonen in Spijkenisse hebben een dochter van 11 maanden. Nu sta ik op een stal waar alles open is dus buiten boxen geen kantine verder een
Prima stal paarden komen veel buiten.

Zit nu dus met het slechtere weer dat het moeilijk wordt om N mee te nemen. Hoe doen jullie dat en wat vinden jullie dat er minimaal nodig is op stal?

Alvast bedankt

Dakario

Berichten: 1625
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:57

Ik heb zoontje van 11 maand. Als ik ga rijden zet ik hem in buggy aan piste met windzeil dekentje drinken en speelgoed. Bij slechter weer zit hij in stal en rij ik wat korter. Als kan vraag ik mijn schoonzus om hem op te vangen als ik ga rijden.
Soms lukt het niet dan rij ik niet. Zoontje staat op eerste plaats.

Ameaks1
Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-15

Re: waar moet stalling aan voldoen met baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 11:03

Kan der ook niet in de stal zetten is een open stal met meerdere paarden. Mazzel dat je evt oppas hebt

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: waar moet stalling aan voldoen met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:10

Mijn stalgenoot zette het kindje altijd in de hoek van de bak.
Met een windzeil een deken en wat speelgoed.
Daar voor zette ze het opstapblok zodat de paarden ook niet zomaar bij het kindje waren.
En anders in de kantine als er mensen zaten dan lette hun even op.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:10

Als niet moeder snap ik dat je graag je kind mee wil nemen maar soms bij ons op stal lijkt het wel een kinderopvang en ik moet zeggen daar wordt ik gek van, het gehuil, het constant verbieden, het geren gegil enz. enz.
Kinderen die spelen naast de bak en zomaar de bak inlopen, nachtmerries heb ik ervan er zal er 1 onder mijn paard komen moet er niet aan denken.

Oplossing heb ik er niet voor misschien als er meer moeders zijn met elkaar afspreken dat je om en om oppast ofzo. Of meisje op stal betalen om op te passen als je gaat rijden.

Wil nog even wat toevoegen als niet moeder wil ik eigenlijk geen "last" hebben van andermans kinderen, niet onaardig bedoeld maar mijn paard is voor ontspanning en dan wil ik niet de hele tijd rekening willen/moeten houden met andermans kinderen en helaas gebeurt dat ongemerkt toch.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: waar moet stalling aan voldoen met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:13

@rumay, daar mag je best iets van zeggen toch. Je wil indd niet dat je per ongeluk over iemand anders z'n kind rijd. Ik neem de mijne ook mee van 12 maanden, die zit ook in de wagen in de hoek, helaas is hij het snel beu. Als ik alleen ben, dan laat ik hem ooit in het midden zitten met speelgoed. Mijn paard is dat gewend. Als mijn zoontje z'n dag niet heeft dan ga ik. Ga indd echt niet andere mensen opzadelen met m'n drammende baby.

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Re: waar moet stalling aan voldoen met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:19

's Avonds gaan rijden als je man/vriend thuis is? Het lijkt mij niet zo relaxed om je kindje in de buggy te hebben en dan zelf snel snel te rijden omdat ie het misschien snel zat is?
En wat doe je als je kindje 2-3 is? Dan zal hij/zij niet meer in de buggy zitten maar is te klein om alleen op stal rond te lopen.
Ik heb zelf ook kinderen maar altijd gezorgd voor oppas tot een jaar of 7/8. Dan zijn ze mijns inziens oud genoeg om een beetje veilig mee te kunnen. En helpen met borstelen voeren etc.

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Re: waar moet stalling aan voldoen met baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:21

Lastig. Ik zou persoonlijk er nooit voor kiezen om je kind in buggy in de hoek van de bak of in het midden te zitten. Je paard kan je kindje wel kennen, maar wat als er wat gebeurd en je paard slaap tilt en raakt je kind?

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:22

Toen ik zwanger was heb ik mijn paard verhuisd naar een stal met een kantine die uitkeek op de rijbak (glazen voorkant),. Als ik reed was mijn dochter binnen en kon ik haar in de gaten houden of als het beter weer was zette ik de kinderwagenbak ik de wagen en ging ik mennen en kon zij mee.

In de periode van baby is dat goed te doen, eenmaal peuter deed ik alleen de noodzakelijke verzorging (mesten) voeren etc werd op de stalling gedaan. Rijden heb ik toen maanden nauwelijks gedaan.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:25

Joke , jou tip is ontzettend waardevol!

zelf is hier het meisje 2,5 en ik heb haar wel bij me..en betrek haar bij de verzorging maar soms is ze ook plots weg in 30 sec...er word uitsluitend gewandeld met pony lief als zij bij papa/oppas is of als zij op de pony zit! of op de peuter speelzaal.

Ameaks1
Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 11:26

Tuurlijk mag je der wat van zeggen en ik vind ook dat anderen geen last van N moeten hebben. Maar niet iedereen heeft oppas en ze kan niet alleen thuis blijven .

avond is ook geen optie is geen/ nauwelijks verlichting

Is het dan niet te koud in de wagen? Van de winter? Ben toch al gauw een uur bezig met mesten en eten klaar zetten.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:39

rumay schreef:
Als niet moeder snap ik dat je graag je kind mee wil nemen maar soms bij ons op stal lijkt het wel een kinderopvang en ik moet zeggen daar wordt ik gek van, het gehuil, het constant verbieden, het geren gegil enz. enz.
Kinderen die spelen naast de bak en zomaar de bak inlopen, nachtmerries heb ik ervan er zal er 1 onder mijn paard komen moet er niet aan denken.

Oplossing heb ik er niet voor misschien als er meer moeders zijn met elkaar afspreken dat je om en om oppast ofzo. Of meisje op stal betalen om op te passen als je gaat rijden.

Wil nog even wat toevoegen als niet moeder wil ik eigenlijk geen "last" hebben van andermans kinderen, niet onaardig bedoeld maar mijn paard is voor ontspanning en dan wil ik niet de hele tijd rekening willen/moeten houden met andermans kinderen en helaas gebeurt dat ongemerkt toch.


Ik als moeder snap je helemaal!
Ik heb levensgevaarlijke situaties gezien met baby's/kinderen die in de hoek van de bak staan/zitten of kleine kinderen die ineens een hoek om komen rennen terwijl er net een paard van de andere kant komt. Zelfs ooit gezien dat een vrouw dacht dat er wel iemand in de kantine op haar 2 jarige dochter zou passen (alsof dat vanzelfsprekend was) totdat die kleine ineens in de wei stond tussen een kudde van 8 paarden. Ik zou een hartverzakking krijgen.
Het zou mijn voorkeur niet hebben om mijn kinderen mee te nemen. Dan betaal ik liever voor een oppas.

troi
Berichten: 17007
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:55

Sorry ik vind het echt onverantwoord om je kind alleen te laten op stal terwijl je aan het rijden of verzorgen bent. Een ongeluk zit in een klein hoekje en je bent altijd te laat erbij als je eerst je paard weg moet zetten of wat dan ook, bovendien let je simpelweg niet goed op omdat je nu eenmaal je paard ook aan het trainen bent. Echt link!

Voor alle duidelijkheid ik ben ook moeder.

Ameaks1
Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 12:01

troi schreef:
Sorry ik vind het echt onverantwoord om je kind alleen te laten op stal terwijl je aan het rijden of verzorgen bent. Een ongeluk zit in een klein hoekje en je bent altijd te laat erbij als je eerst je paard weg moet zetten of wat dan ook, bovendien let je simpelweg niet goed op omdat je nu eenmaal je paard ook aan het trainen bent. Echt link!

Voor alle duidelijkheid ik ben ook moeder.


dus het is link om ze in de kinderwagen te hebben liggen? Dan kan je thuis toch ook niets doen? Trouwens ik heb het niet over rijden gehad

Mijati

Berichten: 906
Geregistreerd: 12-04-13
Woonplaats: Tussen de rivieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:03

Ameaks1 schreef:
Tuurlijk mag je der wat van zeggen en ik vind ook dat anderen geen last van N moeten hebben. Maar niet iedereen heeft oppas en ze kan niet alleen thuis blijven .

avond is ook geen optie is geen/ nauwelijks verlichting

Is het dan niet te koud in de wagen? Van de winter? Ben toch al gauw een uur bezig met mesten en eten klaar zetten.


Als 's avonds alleen een probleem is qua verlichting: dan op zoek naar een stal waar er wel een verlichte bak is om 's avonds te rijden. Buiten rijden kan altijd in het weekend.

Ik zou zelf ook nooit mijn jonge kinderen in de hoek van een rijbak laten staan in een buggy of zo. Nu heb ik het luxe, ik rij de pony van mijn ouders, samen met mijn inmiddels grotere kinderen (9 en 10), maar als ik rijden ben, passen mijn ouders op, al drie jaar. Heerlijk.

wyoming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:09

Mijn kleine man (15 maanden) gaat in de draagzak voor de snelle verzorging, uitmesten, voeren en binnenhalen.

De rest doe ik als manlief thuis is of ik breng hem even bij mijn moeder maar kunnen hun niet dan heb ik pech en word er niet gereden.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:11

kwita schreef:
Joke , jou tip is ontzettend waardevol!

zelf is hier het meisje 2,5 en ik heb haar wel bij me..en betrek haar bij de verzorging maar soms is ze ook plots weg in 30 sec...er word uitsluitend gewandeld met pony lief als zij bij papa/oppas is of als zij op de pony zit! of op de peuter speelzaal.


ja ideaal als je samen je kind opvoed, ik was een alleenstaand ouder.

Ameaks1
Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 12:14

Ze staat naast de stallen hè in de wagen en naast de bak er zit dan een hek tussen. Ze staat niet in de bak of ergens waar paarden los lopen.

Misschien inderdaad op zoek naar stal met meer verlichting en iets waar ik er bij kou evt binnen kan zetten

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:16

Ik ga altijd naar stal als mij man thuis is of als de kids op school zijn. Heb ik altijd al gedaan. Vind het niet vertrouwd om te gaan rijden terwijl mijn kinderen daar lopen. Als mijn man er niet is of ik geen oppas kan regelen ga ik een keer niet.

Ameaks1
Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 12:20

meisje2000 schreef:
Ik ga altijd naar stal als mij man thuis is of als de kids op school zijn. Heb ik altijd al gedaan. Vind het niet vertrouwd om te gaan rijden terwijl mijn kinderen daar lopen. Als mijn man er niet is of ik geen oppas kan regelen ga ik een keer niet.



Ik rij ook niet als ze mee is hoor maar doe wel mesten longeren eten klaar zetten

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:20

TS heeft het nu over een 11 mnd oud kind, nu vindt die het misschien nog prima in de buggy maar zijn het gauw zat als het koud, nat is.
En zelf zal je ook niet rustig mesten enz. met een jengelend kind in de buggy.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:22

Ik kan me ook niet voorstellen dat je je aandacht 100% bij het rijden kunt houden als je kind ook nog eens in de gaten gehouden moet worden. paardrijden is toch iets waar je je aandacht vaak echt wel bij moet houden. Als je echt goed met je paard bezig wil zijn dan kun je niet ook je kind nog eens in de gaten houden, kun je net zo goed niet rijden. Eigenlijk heb je wel een paar keuzes, naar een complex verhuizen met goede faciliteiten of het geld dat je nu uitspaart door op een goedkope stal te staan weer gedeeltelijk investeren in een goede oppas thuis.

Sofy

Berichten: 1294
Geregistreerd: 20-01-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:23

Als ik het goed begrijp ben je vooral bezorgd om kou of regen TS? Want voorlopig blijft de kleine nog braaf in de kinderwagen? In dat geval lijkt me dat je met een goede warme deken, slaapzak & regenzeil een heel eind kunt komen.
Maar ik zou toch al na gaan denken over hoe je dit over pak 'm beet 6/7 maanden gaat doen, als je kleine gaat rondwandelen en niet meer braaf 30 minuten in de kinderwagen blijft zitten. Dat is een beetje de situatie waar de meeste mensen hier op doelen: vanaf dat moment wordt het een stuk moeilijker om je kleintje mee naar stal te nemen, en daar zul je toch een oplossing voor moeten vinden. En ik ben bang dat die oplossing niet zit in een verandering van stal. (tenzij je er eentje met kinderopvang kunt vinden natuurlijk ;) ).

Ameaks1
Berichten: 77
Geregistreerd: 10-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 12:25

rumay schreef:
TS heeft het nu over een 11 mnd oud kind, nu vindt die het misschien nog prima in de buggy maar zijn het gauw zat als het koud, nat is.
En zelf zal je ook niet rustig mesten enz. met een jengelend kind in de buggy.



Precies dat bedoel ik dus mijn vraag wat moet ik minimaal hebben bij stal dat baby lief ook tevreden is en ik in 1 uur even alles kan doen.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 12:26

Ameaks1 schreef:
rumay schreef:
TS heeft het nu over een 11 mnd oud kind, nu vindt die het misschien nog prima in de buggy maar zijn het gauw zat als het koud, nat is.
En zelf zal je ook niet rustig mesten enz. met een jengelend kind in de buggy.



Precies dat bedoel ik dus mijn vraag wat moet ik minimaal hebben bij stal dat baby lief ook tevreden is en ik in 1 uur even alles kan doen.


Een oppas...