Wat is de oplossing?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annick_lotte

Wat is de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 12:03

Hoi,

Ik vroeg me af of iemand mij misschien wat meer kan helpen.
Op dit moment staan bij ons de paarden nog 24/7 in wei. Alleen het probleem wat ik nu ondervind is dat mijn paard elke keer dat ik kom helemaal onder de modder zit, en ik dus vaak een uur of langer bezig ben met alle modder eraf te borstelen. Nu is mijn vraag aangezien mijn paard op dit moment zonder deken staat, ik alsnog een 0 grams regendeken op zou kunnen doen. of is dit te warm ?
Mochten jullie ander advies hebben dan is dit natuurlijk ook altijd welkom :D

butengeweun

Re: Wat is de oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:06

Voor het rijden emmer water over je zadel/singelplek, modder eraf en rijden maar. Je haalt geen schoonheidsprijs maar werkt wel want droogt met rijden vanzelf weer op

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:06

0 grams regendeken kan altijd blijven ze in iedergeval schoon en droog onder de deken. Die van mij staan momenteel ook nog 24/7 buiten maar wel met een regendekentje anders zijn ze zo nat en modderig als we willen rijden of iets haha :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:08

Ik heb ze ook onder een ongevoerde regendeken staan, is nu echt niet te warm

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:10

Een keertje goed schoonmaken, regendeken erop gooien en hopen dat het werkt! :')

annick_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 12:12

Ja dit idee had ik zelf idd ook. Ik heb nu zelf ook al een 0 grams waterdichte deken. alleen dat is niet te warm als ik die nu opleg ?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:31

Ik zou ook voor de waterdichte deken gaan, als het 0 grams is, is dat echt niet te warm (de nachten worden toch ook al stilaan kouder)

Ken je probleem, ik ben heel blij dat mijn paard zich netjes houdt, mijn zus haar pony is ook zo'n moddermonster en daar moet je de klonten afpulken eer je er een zadel op kan leggen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:28

Ik vind het momenteel nog te warm voor een deken. Die van mij hebben al een flinke wintervacht en zweten overdag zelfs zonder deken al. Zodra het weer kouder dan 10 graden wordt krijgt een van onze paarden weer een regendeken op. Tot die tijd moet ik maar even wat langer poetsen..