Tips om mest/urine vlekken te verwijderen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TessaM24

Tips om mest/urine vlekken te verwijderen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 18:08

Hoi iedereen!

Mijn 4-jarige tinker is soms een ontzettende viespeuk. Op dit moment zit ze onder de vieze vlekken, hebben jullie tips om dit weg te krijgen? Ik las dat zo'n poetsblok de haren "scheert"? En heeft iemand ervaring met cowboy magic green spot remover?

Alvast bedankt!!

Artimes

Re: Tips om mest/urine vlekken te verwijderen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:18

Ik doe het gewoon met een bak water, borstel door het water halen en zo poetsen.
Andere middeltjes ook geprobeerd, maar vind het daar zo plakkerig van worden.

Kiki1995

Re: Tips om mest/urine vlekken te verwijderen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:20

Ik heb zo'n zwart/bruin poetsblok, die werkt voor sommige lichte grasvlekken wel, maar verder niet echt. Mijn tinker heeft ook behoorlijke vieze plekken over z'n lichaam altijd. Ik ga binnenkort cowboy magic proberen bij hem!

oneunique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:34

Als je geschikte faciliteiten hebt, zou je kunnen overwegen om te wassen. Stal heel goed schoonhouden helpt in ieder geval veel te voorkomen. Er zijn behoorlijk wat opties. Droogshampoos bijvoorbeeld. Babydoekjes is nog wel te doen als het alleen vlekken zijn. Emmer met biotex is heel beproefd middel.

Of nat maken en dan maizena er op laten drogen en wegborstelen. Er zijn er ook die gewoon wasmiddel gebruiken, zeg maar waar je ook de witte was mee doet. Of dat gezond is, tja? :+ het schijnt wel super effectief te zijn.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:47

Die poetsblokken scheren niet, ze krassen over de haren en krassen het vuil dus weg. Als je ze veel gebruikt dan breken de haren wel makkelijk. Ik vervaag er de randen van de vlekken mee, dan lijkt hij ineens een stuk schoner, maar die van mij is appaloosa dus een vlekje meer of minder valt niet zo heel erg op.