Waar is je paard bang van? Tractors, ed..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:20

Als ik op odisse rij in het midden van de groep ( is een manegepaard) dan is er niks aan de hand. Maar als ik buiten voorop ga rijden dan is ze al bang van een takje die afbreekt door haar kont. Of van een boom terwijl ze er al 10 voorbij is gelopen.Van auto's enal is ze niet bang Ze is gewoon een aanstellerd Tong uitsteken

Mijn verzorgpony kan nog nietr worden bereden want daar is ze nog te jonge voor maar met wandelen is ze NERGENS bang van. Ook met verkeer is ze SUPER rustig

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 19:24

Ik heb met alle paarden eigenlijk geenl last dat ze bang zijn voor tractors, vrachtwagens, brommers, aanhangers, treinen en dat soort dingen.
Soms willen ze wel is wegspringen voor een berkenboom ofzo, maar dat ligt aan het humeur van de paardejes.. haha

Ik heb er eentje die trouwens ontzettend bang is voor de DA, die vliegt alle kanten op als de DA ook maar iets wil aanraken.
Ik heb er ook eentje die een beetje bang is voor de DA, deze spant zich onwijs, en loopt de hele tijd met een been te trekken.. die is dus ook bang maar blijgt gelukkig wel staan!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:08

Wat noem je precies eng??
Dat ie zich echt omdraaid en hem peert?

Ik heb Felix nu 10 jaar en ben 1x afgestapt omdat ie een betonnen schaap echt doodeng vond, ik kreeg hem er dus niet langs.

Verder zijn er wel dingen waar ie naar kijkt:skeelers, ligfietsen en van de week nog een motorzaag van de gemeente.
Hij gaat er wel eens zijwaarts langs maar hij gaat wel. Ik moedig hem dan goed aan, laat hem altijd kijken en zeg tegen hem dat ie zich niet moet aanstellen omdat het niks is Haha!

Maar als ik iets verkrampt ga zitten of ook maar denk dat ie zich gaat omdraaien gebeurt dat dus ook. Vorige week nog toen een vrouw met skeelers passeerde. Maar dat ligt dus gewoon aan mezelf. Tong uitsteken

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:21

iedereen even tijd? Haha! :manenspray, gewoon alles met spray dus, vooral als je aan zijn manen bezig bent, staart kan geen kwaad, alles groter als een auto.Camionette gaat nog, maar tractors, camions, bussen Een riviertje waar je door moet, maar echt schrik is dat niet, want als ik voorga komt hij wel mee Knipoog Ganzen!! Daar heeft hij een doodse schrik van, dit zijn zowat de ergste dingen

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:31

mijn paard is bang van paarden .

Wiesje

Berichten: 2915
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:17

Kobus: tractoren, vrachtauto's, kabouters, sabeltandwormen etc
Oliver: kangaroes (tja, raar maar waar)
Haha! Haha! Haha!

renegade
Berichten: 387
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: ursem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:22

mijn paard is bang voor een rollende niet geluidmakende stofzuiger en voor de rest is hij nergens bang voor (op harry potter op zijn nimbus 2000 na dan)

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:27

Face off is eigenlijk niet voor veel dingen bang

maar voor me moeder is hij bang want die heeft zachtjes tikjes tegen zijn achterbenen gegeven om zijn benen op te tillen bij het achterwaards
en nu doet ie net alsof hij in elkaar is geslagen en loopt er met een groote bocht omheen *LOL*

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:00

Alles wat sist (spray, stofzuigers etc.) en winkelwagentjes... Die rammelen zo...

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:08

Ik ben nog even wat vergeten, 1 van mijn paarden is als de dood voor de schimmels, een ander paard van mij trapt nogal naar schimmels... waar het aan ligt?? geen idee..

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:10

Mijn jongste paard (hengst) is nergens bang voor, hij vindt alles leuk en interessant.

Mijn oudste paard (merrie) vindt heel veel eng, maar vooral trekkers, trekkers en nog eens trekkers....

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:19

Licor is eigenlijk nergens bang van. Maar de eerste keren dat ik ging buitenrijden met hem, vond hij brievenbussen wel heeeeeeeeel vreemd...

In Spanje hebben ze dat niet zo voor hun huis staan, en al helemaal niet waar hij vandaan komt (stad).
Maar vrachtwagens etc is allemaal niks voor meneer.

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:36

Onze Magic is bang voor skeelers en wielrenners die geluidloos langsflitsen.
Een bruggetje waar ze het water onderdoor ziet stromen is ook iets om keihard in haar achteruit er vandoor tegaan.
En dan vooral niet kijken of je wel achteruit kan,maar vooral doorgaan tot in de voortuinen van andere mensen en dan schrikken dat je ergens staat wat nog veel enger is Clown

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 00:52

chantal cs schreef:
Citaat:
Ik ben nog even wat vergeten, 1 van mijn paarden is als de dood voor de schimmels, een ander paard van mij trapt nogal naar schimmels... waar het aan ligt?? geen idee..


Die hebben het met het paard van Sinterklaas aan de stok gehad.

Mijn ene paard heeft het niet zo op Belzen en inimini shetlanders die raar hinniken... maar bang is hij niet, hij timmert ze liever in elkaar.

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:41

chantal_cs schreef:
Ik ben nog even wat vergeten, 1 van mijn paarden is als de dood voor de schimmels, een ander paard van mij trapt nogal naar schimmels... waar het aan ligt?? geen idee..


mij is laten vertellen dat zit instinctief gebeurt, schimmels vallen natuurlijk op in het wild en dus in de kudde, zij trekken daarom als het ware roofdieren aan met hun opvallende kleur.

Dus proberen ze die zeg maar "weg te jagen".

lijkt me eigenlijk wel logisch

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 13:57

Van die wedstrijd roeiboten, waar zo'n man of 5 achter elkaar zitten te roeien, die zijn in de ogen van Sydney echt levensgevaarlijk. Verward

De stal ligt langs een vaart die uitermate geschikt is om met die boten te trainen. Scheve mond

Tijn

Berichten: 400
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Zaancity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:02

Sweet vliegt alleen helemaal in de stress als je haar alleen laat, paard met verlatingsangst dus Haha! . Maar alleen met haar buiten rijden gaat weer prima, is ze nergens bang.
Het enige waar ze weleens van schrikt zijn wegvliegende vogels. Ze is niet bang voor normale paraplu's maar die grote paraplu's die vissers gebruiken zijn wel eng, vooral als ze ronddraaien in de wind. En dode beesten, daar kan ze niet tegen. Maar echt er vandoor gaan of staken doet ze niet, ze gaan dan zijwaarts huppelen. Ze is ook niet echt dol op de DA, maar dat komt omdat ze vindt dat ze stinken, zolang ze niet aan ze ruikt gaat het prima, maar mijn paard moet altijd overal aan ruiken Verward

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:07

boef is voor bijna niks bang(kan nu niks bedenken eigenlijk), hij is alleen een aansteller, als er een fazant onder hem weg vliegt schrikt hij niet(ik wel), maar als we voor de duizendste keer langs een 'eng hek' of het 'enge gemaal' moeten is dat natuurlijk wel hééééél eng! vorige keer schrok die zelfs van een shetlander Tong uitsteken die stond achter een boom bij het gemaal en hinikte naar boef, whaaaaaaaaaaaaaaaaaa Haha!
vip is wel van wat meer dingetjes bang, maar dat verschilt ook weer per dag, dan is het eng, dan is ie harstikke nieuwsgierig..

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 14:38

Quint is een held op sokken(is dan ook een Tinker Haha! ).....

Eng :markering op de weg,quats,schapen,omgevallen bomen,zomaar een steen,hardlopers,mountain bikers,mensen enz.(hiervoor gaat hij stil staan en indrukwekkend snuiven maar stapt na een wat aansporen weer door).

Bang : geluiden achter hem(hierdoor draait hij met een grote sprong naar het geluid,kijkt,gooit zich weer om met een rotgang en weg is hij...........).

Voordeel van een koudbloed(de mijne dan) is dat hij snel in de stress schiet maar door zijn gedrag te negeren ook snel weer"normaal" reageerd en net doet of er niets aan de hand is......
En ik moet zeggen dat hij de laatste tijd steeds rustiger is onder het rijden........nog even en hij is een echte Tinker(100% bomproof en door iedereen te rijden...jaja Verward )

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:12

titus is van NIETS bang als hij in (paarden)gezelschap is, geen tractoren, koeien, varkens, strepen op de weg, blaffende honden, vissers met paraplu's: alles kan .

als hij alleen is buiten is hij dóódsbang voor 'horizonstipjes' Bloos! , in alle maten en modellen Haha! . en gezien de horizon vól stipjes zit (tja, om die te laten verdwijnen, moet je er eerst naartoe natuurlijk) is hij op z'n eentje niet te rijden buiten .

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 15:38

Mijn paard is , heel idioot, bang voor schaduw en kleine waterplasjes. In de binnenbak, gewoon op straat enz. en op een buitenconcours heb ik nergens last van! Spoken dus!

Allerlei grote dingen en dingen waarvan je verwacht dat hij dat eng vindt, vind ie juist helemaal niet eng! Ach ja, net zo gek als zijn baasje haha!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:48

Nu ik die aanvulling over schimmels en belzen zie... Kleine pony's. Is niet echt eng, maar wel raar. In een weiland geeft het niks, maar in de bak? Dat kan toch niet? Blijkbaar vind Pris dat daar niet op gereden hoort te worden of zo...

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:54

Zoë is bang van tractoren, vrachtwagens en alles wat groot is Haha!
Die dingen ontwijk ik dan gewoon, verder is ze nergens bang voor ofzo.

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 16:58

Ik heb ook een held op sokken (letterlijk en figuurlijk), maar als ik hem vermanend toespreek durft 'ie best een hoop, is ook een beetje de instelling denk ik, hoe kom ik er onderuit. Als hij achter een ander paard aan mag hobbelen gaat hij overal langs, zolang het voorste paard er ook maar langs gaat. Dan denkt 'ie vast "als hij het niet eng vindt, hoef ik het ook niet eng te vinden".

Tractors daarintegen zijn doodseng en dat wordt wel minder, maar hij staat te trillen als een rietje als de trekker van de boer, waar hij gestald is, voorbij komt (op z'n vorige box 3x per dag), dus dat zal er wel nooit meer helemaal meer uitgaan.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-04 17:05

tja waarvan niet.....
klepperende aanhangers, vrachtwagens enz is onwijs eng..... volgens hem.
en als ik buiten rij wil hij nog wel es heel erg schrikken van een auto, maar dat ligt aan zn bui, als hij vrolijk is schrikt hij daarvan. wat hij altijd is... :>