Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anneliesdj schreef:Je kunt ze gewoon kort trekken, dat geeft een veel mooier resultaat dan knippen of scheren. Helemaal afscheren zou ik zowieso niet doen.
Mijn ervaring is dat als je de manen trekt tot op een handbreedte en voldoende uitdunt, ze meestal vanzelf meer omhoog gaan staan.
Tobbes schreef:anneliesdj schreef:Je kunt ze gewoon kort trekken, dat geeft een veel mooier resultaat dan knippen of scheren. Helemaal afscheren zou ik zowieso niet doen.
Mijn ervaring is dat als je de manen trekt tot op een handbreedte en voldoende uitdunt, ze meestal vanzelf meer omhoog gaan staan.
Zal ik eens aan jou haren trekken?
Nee, paarden hebben zeker geen gevoel.
Knippen of scheren is veel vriendelijker. Voor boogje kan je beste alles even er af scheren of knippen.
anneliesdj schreef:Tobbes schreef:Zal ik eens aan jou haren trekken?
Nee, paarden hebben zeker geen gevoel.
Knippen of scheren is veel vriendelijker. Voor boogje kan je beste alles even er af scheren of knippen.
Ow sorry ik wist niet dat je nog maar pas begonnen bent op de manege.
Alles afscheren is lelijk en paardonvriendelijk, manen hebben ook hun nut. Daarbij kun je afgeknipte of geschoren manen vrijwel onmogelijk nog vlechten.
anneliesdj schreef:Ow sorry ik wist niet dat je nog maar pas begonnen bent op de manege.
Alles afscheren is lelijk en paardonvriendelijk, manen hebben ook hun nut. Daarbij kun je afgeknipte of geschoren manen vrijwel onmogelijk nog vlechten.
Lara_Silver schreef:Daarbij is de vraag van de ts toch echt hoe je de manen rechtop kan laten staan. En als jou dat lukt met een trekkammetje kom ik graag kijken de volgende keer, moet een lekker dunne boel worden. Manen rechtop wil voor mij toch echt zeggen zoals een fjord. Wat daar nog aan te vlechten moet snap ik niet. Daar een smaakvol geknipte boog er minstens net zo netjes uit ziet. En een mooie boog verkrijg je imo toch echt door het haar geheel weg te scheren waardoor het vol weer terug komt.