Kunststof buitenstal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NJD

Kunststof buitenstal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 09:59

Wij zijn ons aan het oriënteren op een (kunststof) buitenstal. Twee boxen, een deel overkapping en een deel gesloten opslagruimte.

Ik heb al even gezocht maar vind alleen oude topics en kan me voorstellen dat het kunststof nu van andere kwaliteit is dan een kleine tien jaar geleden.

Mijn vraag is wie er ervaring heeft met de kunststof stallen en vooral hoe het zich houdt. Trekt het echt krom als het warm is? Hoe voelt het kunststof aan als de zon erop staat, wordt het dusdanig heet dat je je eraan brandt? Onze voorkeur voor kleur is zwart maar wellicht dat we hierdoor toch voor bruin kiezen.

Ik hoor graag jullie ervaringen, bedankt!

Sunny

Re: Kunststof buitenstal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:08

Ik heb drie zwarte kunststof buitenstallen. Ze staan sinds 2008 en voldoen prima. Het kunststof ligt er horizontaal in met om de vier planken een metalen strip. Zo duwen ze zichzelf aan en trekken niet krom. Het kunststof is massief. De zijkant van de stal staat in de zomer de hele dag in de volle zon, maar merk er niet echt veel aan. Ze staan op het heetst van de dag gewoon binnen, we hebben wel een geisoleerd dak. Geloof niet dat zwart echt heel erg warmer wordt als bruin.

Zeg maar deze: http://www.paardenstallensite.nl/paarde ... 3_283_3901

Destijds gekocht bij Buitenhuis, maar die bestaan niet meer geloof ik.