Rusthuis/all inclusive stalling in bosrijke omgeving?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shaar

Rusthuis/all inclusive stalling in bosrijke omgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 15:28

Hallo bokkers,

Ik ben voor mijn 14 jarige ruin op zoek naar een all inclusive penionstal/rusthuis op korte afstand van een bos of groot recreatiegebied met ruiterpaden.

Ik zoek een stal waar het mogelijk is om mijn paard veel buiten te hebben maar snachts wel op stal. Wat ik ook fijn zou vinden is dat deze stal de zorg doordeweeks in ieder geval op zich neemt, en dat ik bijvoorbeeld in de weekenden kan komen om nog lekkere ritjes door het bos te maken. Mijn paard komt nu te weinig buiten en ik betaal me daarnaast ook nog eens scheel aan stalling hier in de Randstad. Hij wordt alleen nog recreatief gereden zo nu en dan, dus ik wil eigenlijk een plekje voor hem zoeken waar hij goed wordt verzorgd en ik in de weekenden langs kan komen.

Mijn paard heeft aardige artrose in de nek, vandaar dat we niet meer fanatiek rijden. Hij verdient het om meer buiten te komen en lekker recreatief door de bossen te scheuren (vind hij fantastisch!)

Wat ik zoek:

- Elke dag naar buiten (ook in de winter) 
- all inclusive; binnen-buiten zetten, uitmesten en voeren, tandarts, hoefsmid enz 
- liefst zuid Holland / utrecht / Brabant
- aan rand van bosrijkgebied 

Hebben jullie tips of ervaringen?

Groetjes!

ElSea

Re: Rusthuis/all inclusive stalling in bosrijke omgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:29

Waar mijn bijrijd paard staat is ideaal. Ín het bos, ruiterpad loopt langs het erf. Weet eerlijk gezegd niet of mesten ook erbij kan, de rest zit wel all-in. De stal is in Leusden, nabij Amersfoort. Als het je wat lijkt kan ik de link wel doorsturen. Valt wel in de hogere prijsklasse.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 15:31

Bij stal Lenferink in Vasse komen de paarden het hele jaar door buiten, dus ook in de winter. Je kunt hem apart houden in een box, maar je kunt hem ook in de hit actief stal houden, waar hij in een groep leeft, en waar hij naar binnen of naar buiten kan, wanneer hij maar wil.
De stal is gelegen nabij een heel mooi natuurgebied, ´t Streu, en je zit vandaaruit zo in het Springendal. Voor 250 euro per maand, wordt je paard gevoerd, naar binnen of naar buiten gehaald indien hij niet in de hit actief stal mag, uitgemest, wordt hij bekapt, ontwormd en gevaccineerd. Dus dat zit er allemaal bij inbegrepen. Maar Vasse ligt wel in het oosten van het land.