We gebruiken koolzaadstro, voornamelijk omdat dat makkelijk op te slaan is en omdat mijn oudste paard van gewoon stro of houtkrul snel hoest. De jongste is de viezerik waar het topic eigenlijk over gaat.. Elke nacht weer maakt hij van zijn stal een compleet oorlogsgebied. Hij vertrappelt z'n mest zo dat het echt een smeerboel over de hele stal wordt.
Elke ochtend worden de drollen en natte plekken eruit gehaald, voor de stal van de oudste is dat ongeveer 5 minuten werk. Voor de andere moet ik zowat de hele stal leegscheppen als ik het een beetje netjes wil hebben.. We hebben er nu al een gewoonte van gemaakt om bij onze avondronde ook al de mest weg te halen zodat hij die in elk geval niet kan uitsmeren, maar zonder veel effect. Op die manier kost hij ons veel tijd, maar ook veel centen want ik moet ongeveer 3x meer bijstrooien dan voor de ander. Is er een magische tip om dit paard toch wat 'schoner' te krijgen?
We hebben niet de indruk dat hij onrustig is, maar aan de ravage te zien loopt hij toch wel rondjes in zn stal.. Hij heeft een buitenluik en liksteen en ze krijgen 's avonds meerdere porties hooi zodat ze zich kunnen bezighouden.. Help