uitloopstal doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lizaxx

uitloopstal doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 22:41

heei, ik krijg nu de kans om met mijn paard in een uitloopstal te staan samen met zijn vriendje. Deze uitloop heeft ongeveer de grote van 3 ruimen stallen en is steen, verder zijn er 2 stallen aanwezig die beide eigenlijk te klein zijn voor mijn paard. Aangezien mijn paard nogal een zenuwpeesje is zou een uitloop wel handig zijn...

nou is mijn vraag: wat zouden jullie doen? een uitloop is in de winter natuurlijk ook kouder en natter dan een gewone stal.

ik wil het zelf heel graag maar weet niet of het ook goed is voor mijn paard.

EllyC

Re: uitloopstal doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:50

doen
ik heb al mijn paarden/ponies in een uitloopstal staan (groep van 2 en groep van 4) en zou echt niet anders meer willen.
Kou en nattigheid zit bij ons tussen de oren. Zolang ze maar uit de wind en droog kunnen staan is het veel beter voor een paard. Ik heb er tussen zitten die bij de eerste druppel al naar binnen gaan maar ook die bij 10 graden vorst nog liever buiten slapen.
Zorg evt. wel voor een waterdichte deken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 07:53

Idd doen! Ik zie alleen maar de voordelen en koud en nattigheid is iets waar wij mensen last van hebben, paarden niet zo

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:07

ED -> VSW

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:51

doen! heerlijk voor het paard!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:53

Stal met uitloop is echt heerlijk!!! Doen!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:53

Het liefst meer ruimte dan 9 bij 3, maar dit is altijd beter dan 3.x3

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:59

Wat denk je dat je paard fijn vind? Ligt hij graag in stal?
Ik hoor je zeggen dat de stallen te klein voor hem zijn, waarom?
Ik zou het op zo'n kleine ruimte 2 paarden niet doen eigenlijk.

Lizaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 23:04

smurffie schreef:
Wat denk je dat je paard fijn vind? Ligt hij graag in stal?
Ik hoor je zeggen dat de stallen te klein voor hem zijn, waarom?
Ik zou het op zo'n kleine ruimte 2 paarden niet doen eigenlijk.

Ik heb hem nog nooit zien liggen in zijn stal. De 2 stallen van de uitloop zijn te klein, deze zijn niet heel ruim en qua hoogte is het ook niet heel groot. Ik zit nog steeds heel erg te twijfelen, het is wel lekkerder dat ze meer bewegingsruimte hebben, maar de wind, regen en kou laten mij ook erg twijfelen..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:14

Ik zie die van mij ook zelden liggen, echter als ik s'nachts opsta dan liggen ze alle 3 en dat verraden ze door het vlas op hun oren hihi.

De kou en regen hoef je je geen zorgen om te maken, maar zo te horen is het gewoon echt te klein. Binnen en buiten is te klein, dan liever overdag de ruimte en de nachten in een stal waar ze normaal kunnen liggen.

bruja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:33

bij kou is een uitloopstal juist fijn omdat je paard vanzelf in beweging komt als hij het te koud heeft. dat kan in een dichte stal niet.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 13:41

zou voor mij niet moeilijk kiezen zijn. stal met uitloop en een maatje:

meer bewegingsruimte, mogelijkheid binnen en buiten te staan, sociaal contact. Allemaal pluspunten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:11

Heerlijk, doen!!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:14

Hoe groot is je paard? En hoe groot is de stal die je nu hebt en die bij de uitloop zitten?

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:28

Volgens mij begrijp ik het niet helemaal. Is de totale uitloop 9x3 meter en is dit voor 2 paarden? En daarnaast dan nog de stalletjes waar je paard niet in kan? Of kan ie er wel in maar is het gewoon erg krap. Gaan ze overdag nog naar een ruimer stuk? Vind het een beetje lastig inschatten zo, waarbij niet opsluiten natuurlijk altijd beter is. Of heb je misschien een foto van de ruimte?

Lizaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 22:57

ellenlouise schreef:
Volgens mij begrijp ik het niet helemaal. Is de totale uitloop 9x3 meter en is dit voor 2 paarden? En daarnaast dan nog de stalletjes waar je paard niet in kan? Of kan ie er wel in maar is het gewoon erg krap. Gaan ze overdag nog naar een ruimer stuk? Vind het een beetje lastig inschatten zo, waarbij niet opsluiten natuurlijk altijd beter is. Of heb je misschien een foto van de ruimte?

De uitloop is ongeveer 9x3 meter ja, dan zijn er nog 2 stalletjes. paarden kunnen gewoon de hele dag lopen waar ze willen, alleen zijn de stalletjes niet heel groot. overdag blijven ze dat ook in deze ruimte staan. Ik twijfel omdat hij nu in een ruime box staat en zn 4 tot 5 uur per dag buiten komt.

romeejonkerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 12:46

ik ben mn ouders aan het overhalen om een pony te kopen maar is dan voor een haflinger ook weiland met uitloopstal een optie?

Xxhorsesxx9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 20:50

Lekker doen!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 21:56

Uitloopstal en aangezien je twijfeld vragen of hij nog dagelijks een aantal uur in de paddock gezet kan worden?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:07

Ik vind 9x3 niet groot, zo groot is de stal van mijn pony en die staat alleen. Hij heeft er wel even met mijn fjord in gestaan maar dat alleen voor de nachten. Ik zou dat niet willen voor de hele dag en dan snachts nog in een minihokje (zoals ik het begrijp).

Hoe is het in het buitenseizoen van beide stallen?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 22:14

Ik zou kiezen voor de iets kleinere stal met uitloop met de voorwaarde dat hij daarbij ook nog 4-5 uur buiten mag de wei of paddock op.

Als ik echt moet kiezen tussen kleinere stal met uitloop van 9x3 24/7 of een wat ruimere stal met 4-5 uur buiten de wei/paddock op, dan kies ik toch voor het laatste.
Al moet ik zeggen dat ik dan beide opties eigenlijk niet geweldig vind. 4-5 uur per dag buiten en de rest op stal vind ik erg weinig. Een stalletje met uitloopje klinkt leuk, maar vind ik zelf minder leuk als dit dan 24/7 is. Dan kan je paard niet even een sprintje trekken of lekker rollen.