Mijn haffie heeft allemaal poep in haar staart wat ik er niet uit krijg.. Nog tips?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Succes !
DxFellow schreef:Ik ken het..
Wat ik doe:
1. neem de tijd.
2. pak een dreadlock en probeer het echt uit elkaar te TREKKEN. Dus niet voorzichtig, maar echt trekken
3. op een gegeven moment is de dreadlock geen dreadlock meer en kun je het gaan uitkammen (eerst met een normale harde borstel, daarna manenkam), begin bij de puntjes en ga steeds verder naar boven.
4. herhaal deze stappen.
5. je hebt weer een dreadlock-loze staart
Je kunt het nog invlechten oid, zorg iig dat je de staart moeiteloos door kunt kammen. Zo niet, misschien een keertje wassen ?
Ik weet dat dat uit elkaar trekken onmogelijk lijkt, maar als je er echt te tijd voor neemt moet het lukkenSucces !
Myrthe2003 schreef:DxFellow schreef:Ik ken het..
Wat ik doe:
1. neem de tijd.
2. pak een dreadlock en probeer het echt uit elkaar te TREKKEN. Dus niet voorzichtig, maar echt trekken
3. op een gegeven moment is de dreadlock geen dreadlock meer en kun je het gaan uitkammen (eerst met een normale harde borstel, daarna manenkam), begin bij de puntjes en ga steeds verder naar boven.
4. herhaal deze stappen.
5. je hebt weer een dreadlock-loze staart
Je kunt het nog invlechten oid, zorg iig dat je de staart moeiteloos door kunt kammen. Zo niet, misschien een keertje wassen ?
Ik weet dat dat uit elkaar trekken onmogelijk lijkt, maar als je er echt te tijd voor neemt moet het lukkenSucces !
Moet een vlecht perse?
En wat als je geen wamrwater hebt
8nnemiek schreef:Gewoon wassen werkt niet inderdaad.
Je moet een emmer vullen met warm/heet water met soda erin, en daar de staart in hangen, 5 tot 10 minuten, tot net aan de staartwortel (staartwortel niet aan het hete sopje laten komen). Goed roeren, uitspoelen en nog een of twee keer herhalen. Zo week je de mest los. Daarna kun je de staart met shampoo inzepen en goed wassen.
Als je daarna dan nog wat cowboy magic detangler erin doet en pluk voor pluk met een goede oster borstel er doorheen gaat is ie weer helemaal netjes. Ik heb er ervaring mee helaas
en om het nog even lekker te laten ruiken nog met andere shampoo licht gewassen