Poep dreadlocks in staart.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Poep dreadlocks in staart.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 18:22

:(

Mijn haffie heeft allemaal poep in haar staart wat ik er niet uit krijg.. Nog tips?

kohtje

Re: Poep dreadlocks in staart.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:26

Lekker wassen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:26

Wassen en de oorzaak achterhalen ;)

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 18:32

Heb het al 3 x gewassen met shampoo maar krijg het er niet uit.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:33

Babyolie er in smeren is wat ik altijd doe. Het wordt dan vet en laat dan makkelijker los.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:34

Wassen en goed uitkammen. Ik vlecht de staart van Eclair ook in om het minder erg te laten worden. Bij Eclair komt het door de dunne poep door een nieuwe weide.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:35

Heb je het misschien vrij lang laten zitten? Ik heb een schimmel en toen ik nog veel wedstrijden reed, waste ik d'r een stuk vaker. Tegenwoordig nog amper en dan krijg je een 2 a 3 van die dreadlocks aan de kortere haren en die gaan er niet uit. Heb ze toevallig vorige week maar gewoon afgeknipt. Je ziet het alleen als ze d'r staart wat meer draagt met rijden oid.

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:37

Ik lees mee zelfde probleem hier :')

Misschien wassen met detol ofzo?

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:41

Ik ken het..
Wat ik doe:
1. neem de tijd.
2. pak een dreadlock en probeer het echt uit elkaar te TREKKEN. Dus niet voorzichtig, maar echt trekken ;)
3. op een gegeven moment is de dreadlock geen dreadlock meer en kun je het gaan uitkammen (eerst met een normale harde borstel, daarna manenkam), begin bij de puntjes en ga steeds verder naar boven.
4. herhaal deze stappen.
5. je hebt weer een dreadlock-loze staart :)

Je kunt het nog invlechten oid, zorg iig dat je de staart moeiteloos door kunt kammen. Zo niet, misschien een keertje wassen ?

Ik weet dat dat uit elkaar trekken onmogelijk lijkt, maar als je er echt te tijd voor neemt moet het lukken :) Succes !

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:43

Gewoon wassen werkt niet inderdaad.
Je moet een emmer vullen met warm/heet water met soda erin, en daar de staart in hangen, 5 tot 10 minuten, tot net aan de staartwortel (staartwortel niet aan het hete sopje laten komen). Goed roeren, uitspoelen en nog een of twee keer herhalen. Zo week je de mest los. Daarna kun je de staart met shampoo inzepen en goed wassen.
Als je daarna dan nog wat cowboy magic detangler erin doet en pluk voor pluk met een goede oster borstel er doorheen gaat is ie weer helemaal netjes. Ik heb er ervaring mee helaas :P

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:53

DxFellow schreef:
Ik ken het..
Wat ik doe:
1. neem de tijd.
2. pak een dreadlock en probeer het echt uit elkaar te TREKKEN. Dus niet voorzichtig, maar echt trekken ;)
3. op een gegeven moment is de dreadlock geen dreadlock meer en kun je het gaan uitkammen (eerst met een normale harde borstel, daarna manenkam), begin bij de puntjes en ga steeds verder naar boven.
4. herhaal deze stappen.

Je kunt het nog invlechten oid, zorg iig dat je de staart moeiteloos door kunt kammen. Zo niet, misschien een keertje wassen ?

Ik weet dat dat uit elkaar trekken onmogelijk lijkt, maar als je er echt te tijd voor neemt moet het lukken :) Succes !

Moet een vlecht perse?
En wat als je geen wamrwater hebt :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:58

Myrthe2003 schreef:
DxFellow schreef:
Ik ken het..
Wat ik doe:
1. neem de tijd.
4. herhaal deze stappen.

Moet een vlecht perse?
En wat als je geen wamrwater hebt :')

Vlecht helpt staart schoon(er) houden als ze diarree hebben. Paar thermosflessen heet water mee en je kan warm water maken. Andere optie is forse lading antiklit smeren en uitpluizen (levert wel heel vieze handen op).

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:01

Waterkokertje mee naar stal?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:06

8nnemiek schreef:
Gewoon wassen werkt niet inderdaad.
Je moet een emmer vullen met warm/heet water met soda erin, en daar de staart in hangen, 5 tot 10 minuten, tot net aan de staartwortel (staartwortel niet aan het hete sopje laten komen). Goed roeren, uitspoelen en nog een of twee keer herhalen. Zo week je de mest los. Daarna kun je de staart met shampoo inzepen en goed wassen.
Als je daarna dan nog wat cowboy magic detangler erin doet en pluk voor pluk met een goede oster borstel er doorheen gaat is ie weer helemaal netjes. Ik heb er ervaring mee helaas :P

Dat.
Of met biotex maar het water moet echt heet zijn. Ik heb een tuintafel op stal die ik erachter schuif om het plm een kwartier te laten weken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:20

oorzaak achterhalen....ik neem aan dat ze dus diarree heeft?
Hoe komt dat?Verkeerd voedsel,wormen?

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:27

Emmer warm water, de dreadlocks erin en even laten weken. Dan worden ze zacht en kan je ze daarna uitspoelen/uitborstelen. Mijn merrie heeft het soms ook als ze net over is naar nieuw hooi.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:29

Ik heb momenteel ook 2 pony's lopen die het hebben maar dan de hele onderkant van de staart.. (oorzaak is bekend en verholpen)
Vrijdag ga ik de hele dag de aandacht erin steken om schoon te maken!
Maar een echt handige snellere manier heb ik nog niet gevonden..

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 19:29

Is maar eenmalig door een nieuwe weide. Maar dat was niet de kwestie. Zal morgen een waterkoker meenemen naar stal en soda

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:00

Wassen, antiklit in de staart en uitkammen. Dan elke dag even antiklit er in en kammen. Krijg je fijne dikke staart van en door de antiklit blijft er veel minder troep/poep in zitten.

EsConnor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:09

Meschien een domme gedachte, maar zou ontzettend veel cremespoeling niet helpen?

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:13

Emmertje warm water met biotex groen werkt prima tegen vieze poep kleefstaarten. Of de dreadlock er meteen uit gaat weet ik niet maar de staart wordt wel zachter gelijk.

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:41

vooral wassen en volgens mij wil het met silver shampoo heel goed, vooral voor haflingers
krijgen ze weer mooie witte glansende vacht van :)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 08:19

Ik heb donderdag middag bij mijn pony gedaan. Ben een uurtje bezig geweest en er zat echt veel in..

Die tip met heet water was een goeie daardoor kwam het ergste er al snel vanaf.. Daarna met groene zeep gewassen en uitgespoeld, nog een keer in heet water en dan nog eens gewassen met groene zeep en toen was het weg ;) en om het nog even lekker te laten ruiken nog met andere shampoo licht gewassen :)