Help! Wat doe ik met een muis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Claudxx

Help! Wat doe ik met een muis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 22:27

Geen idee waar dit thuis hoort dus sorry als het verkeerd staat ..

20.30 wilde ik de paarden even snel wat haver geven, maar inmiddels bijna een uur later hebben ze nog steeds niet gehad. In de emmer zit een muis en ik weet nog steeds niet wat ik er mee moet .. -O-

Het gaat om ongv 10 kg haver, dit zit in een emmer en daar heb ik vorige week losjes een tweede emmer opgezet zodat het nog wat kan ademen (is nog niet helemaal droog) en er geen muizen bij kunnen komen. Dit laatste heb ik dus verkeerd gedacht, en toen ik de muis zag heb ik de bovenste emmer er ook weer snel opgedaan, nu wel steviger.

De muis zit daar dus nog steeds opgesloten, en ondertussen mijn haver nog verder te vernietigen. Mijn eerste gedachten waren: ik laat hem daar gewoon een paar dagen zitten, dan gaat hij vanzelf wel een keer dood. Maar dat gaat wel stinken en vind ik jammer van mijn haver .. :o
Mijn tweede idee was om er een kat bij los te laten, maar hoe krijg ik de muis in een ruimte met een kat, zonder dat de muis weer vrij spel krijgt?

Cinnepin

Re: Help! Wat doe ik met een muis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:29

Ik zou denk ik sws niet meer die haver voeren...als er al een muis in heeft zitten keutelen.....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:29

Emmers mee naar afgelegen stuk met de auto, daar de muis loslaten en weer weg rijden.

odD_Fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:30

Voorzichtig met de ogen dicht de muis er uitschudden? :P
Die muis rent harder voor jouw weg, dan andersom hoor! :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:31

Beetje fanatieke stalkat bij de emmer vasthouden tot de muis beweegt. Dan laat je de kat los en deze lost het wel voor je op.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:32

Sowieso niet meer voeren. De uitwerpselen van een muis hebben allerlei gifstoffen in zich.

Als er een muis bij het kippenvoer had gezeten gooiden we het ook altijd weg, gewoon om geen risico te lopen.
Nu is een paard wel groter, maar alsnog. Zou t niet meer voeren.

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 22:42

Bedankt voor de reacties!

Ik wil de haver sowieso nog wel voeren, er heeft te veel werk in gezeten om het nu weg te pleuren, het zit nog aan de stengeltjes dus dan schudt ik het wel even uit voordat ik het voer. Bovendien heeft niemand hier in de omgeving muizengif oid.

Uitschudden heb ik écht het lef niet voor, en onze katten nemen altijd rustig de tijd voordat ze echt in actie komen. In de schuur zijn te veel plekken waar de muis zich kan verschuilen, en buiten rent de muis weg voordat de katten iets in de gaten hebben .. :(

Ik kreeg via pb ook de tip om de emmer onder water te zetten, dit lijkt me tot nu toe wel de beste oplossing maar ik kijk nog even verder haha, ik zal toch niet de enige zijn die hier mee te maken heeft? :')

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:46

Sorry maar ik snap het probleem niet helemaal? Ben je bang voor de muis? Pak een schepje en floep 'm er uit.. dat laat je toch niet zitten zo, kan ie lekker in je voer kakken. Zou het overigens ook liever niet meer voeren.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:48

ik denk dat het genoeg is om het deksel er even af te tillen, hij zal vast op de vlucht gaan voor je.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:48

De muis zit nu toch klem tussen 2 emmers?

Dus of je nu de emmers op tilt en verder op de bovenste eraf haalt en de muis eruit laat....

Of de bovenste eraf en dan in het water..

Los halen moet toch?

Kan je hem net zo goed laten leven?

Gewoon de emmer op zijn kant.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 31-10-15 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:49

Kleinere lege emmer er schuin in houden zodat hij daar in loopt en dan de muis weer vrij laten? Als het een hogere emmer is komt hij daar niet zo snel uit..
Of je kiept je emmer om en schept de haver later terug..
Ik heb wel eens 5 muisjes in een lege emmer gehad, had ze niet zien zitten tot ik de emmer in m'n handen had. Nou ja, emmer omgekiept en weg waren ze.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:50

Je gaat toch geen muis verdrinken? Of lees ik het verkeerd? Als je bang bent voor het beest, kan je dan niet een eindje gaan rijden en dan de ton open uit de auto 'schoppen' zodat 'ie er uit gaat en jij niet dichtbij hoeft te komen?

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:55

Serieus t is maar een muisje haal em er gewoon uit en stel je niet aan :x je zal wel vaker een muis bij je paard gaan tegen komen..

Zal btw je haver wel weggooien

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 23:01

Was het maar zo simpel .. volgens mij kom ik echt over als iemand die graag problemen maakt ipv naar oplossingen zoekt -O-

Als ik de bovenste emmer er nog een keer af haal is de kans inderdaad groot dat hij er uit springt, al dan niet richting mij. Maar dat is niet de bedoeling. Er zitten meer muizen hier en hij heeft nu weer genoeg energie om dagen, of weken hier te leven en zich voort te planten .. iedere muis minder betekent ook kleintjes minder, dus dat is ons doel.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:03

Laat dat beest gewoon los en gooi dat voer weg.

Gewoon die emmers naar buiten tillen (desnoods rijd je een stuk naar een bos ofzo), bovenste eraf en dan even laten staan dan vind hij zelf de uitgang wel.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:04

Nou als je em zo graag dood heb stop je een tuinslang in je emmer en doe je dr flink water in, en laat je em verzuipen en daarna kun je alles in 1 hap weg gooien :x :x

Echt je maakt je te druk om een muisje ...

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:07

Met een voerschep de muis eruit scheppen en buiten neer zetten, kun je daarna rustig voeren...

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:08

Nee joh, niet verdrinken. -O-

En dat sommigen hierboven niet bang zijn voor muizen betekent niet dat dat ook geldt voor TS. Die reacties van "waar maak je je druk om" kan ik niet hebben.

Ik zou idd een klein stukje rijden en hem eruit gooien. Emmer ondersteboven houden, dan springt ie er vanzelf wel uit. Kun je niet een tijdschrift tussen de emmers proppen?

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:11

Van een muis een olifant maken.... :7 joh pak die muis er gewoon uit en laat hem vrij. En hij hoeft toch ook niet dood?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:14

Sorry maar hoe onmenselijk ben je als je zo'n machteloos beestje wil verdrinken? Dat is zowat de pijnlijkste dood die er bestaan. Wil je hem dood sla hem dan met 1 klap dood met een schep zodat beestje er niets van meekrijgt.

En een zakje haver is belangrijker dan de gezondheid van je paard? Komop zeg wat voor een dierenvriend ben je dan -O-

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:16

Laat dat beestje gewoon uit die ton/emmer kruipen.. Waarom moet 'ie perse dood...
Snap dat muizen een enorme plaag/overlast kunnen veroorzaken maar kom op zeg.. Dat ene muisje meer of minder. Om daar nou je voer voor te laten verrotten en uren te gaan zitten bedenken hoe je dat beestje nou het meest gruwelijk kan vermoorden.. :n
Laat hem los en zet een paar muizenvallen of koop een fanatiek jagende kat voor de volgende keer/zijn familie en vriendjes...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:17

Ik zou hem er in laaten zitten tot hij de emmer leggevreten heeft, en dan nog een weekje, dan is hij wel dood.
Dat zal hem leren :D

Claudxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 23:22

Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn..
Probleem is niet: hoe krijg ik hem uit de emmer, want dat is idd een kwestie van een x schudden
Probleem is: wat doe ik met de muis? En dan op een manier dat hij niet nog meer schade aan kan richten (lees: dood) en op een manier waardoor de haver nog goed blijft.
Zo laten zitten gaan dus ten koste van de haver, want dat beest gaat nog meer vreten, schijten en straks stinken (en ondertussen hebben de paarden een paar dagen geen krachtvoer..)
Bij verdrinken kost het weer moeite om de haver droog te krijgen, en ook daar gaat de haver wass naar muis stinken
Kreeg per pb ook tip om de emmer flink op de grond te gooien, maar vrees dat de bovenste emmer er dan gewoon af gaat en de muis er alsnog vandoor gaat, of zijn muizen zo kwetsbaar dat ze van zo'n klap al dood gaan?

Maar er is dus niemand met een eigen boerderij die weet hoeveel werk er in haver zit, snapt dat je zo'n muis dood wil hebben, bang is voor muizen en met die achtergrond een passende oplossing weet?

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:27

Claudxx schreef:
Misschien had ik wat duidelijker moeten zijn..
Probleem is niet: hoe krijg ik hem uit de emmer, want dat is idd een kwestie van een x schudden
Probleem is: wat doe ik met de muis? En dan op een manier dat hij niet nog meer schade aan kan richten (lees: dood) en op een manier waardoor de haver nog goed blijft.
Zo laten zitten gaan dus ten koste van de haver, want dat beest gaat nog meer vreten, schijten en straks stinken (en ondertussen hebben de paarden een paar dagen geen krachtvoer..)
Bij verdrinken kost het weer moeite om de haver droog te krijgen, en ook daar gaat de haver wass naar muis stinken
Kreeg per pb ook tip om de emmer flink op de grond te gooien, maar vrees dat de bovenste emmer er dan gewoon af gaat en de muis er alsnog vandoor gaat, of zijn muizen zo kwetsbaar dat ze van zo'n klap al dood gaan?

Maar er is dus niemand met een eigen boerderij die weet hoeveel werk er in haver zit, snapt dat je zo'n muis dood wil hebben, bang is voor muizen en met die achtergrond een passende oplossing weet?

Ooit gehoord dat muizen ziektes meedragen? Als je paard dat eet...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 23:28

waarom wil je in godsnaam haver, waarin die muis heeft zitten poepen aan je paard geven?

Echt ik begrijp dat echt niet.. :oo := := over dierenliefde gesproken..
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 01-11-15 09:19, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Hoofdletters en schreeuwerige vette tekst normaal gemaakt