Kosten stalling shetlander

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaKB

Kosten stalling shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 16:31

Ik mag misschien binnenkort mijn eigen shetlander (/pony) kopen *\o/* en daarom had ik een vraag over de stalkosten.
Hoeveel ben je ongeveer per maand kwijt aan weidegang met schuilstal voor een shet? Het liefst dat hun voeren maar ik wil best wel helpen met mesten. En dat er een buitenbak aanwezig is (Of in de buurt) (In Groningen) Op hoeveel kosten kan ik dan ongeveer rekenen?

Alvast bedankt! :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:35

:z
Als je de kosten wilt weten kan ik je alleen maar aanraden om langs stallen te gaan en in je omgeving te vragen.
Het is per stal, locatie, voorzieningen,etc. verschillend.
Of anders eens de zoekfunctie op Bokt/Google te gebruiken :j

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:44

Lizzyy schreef:
:z
Als je de kosten wilt weten kan ik je alleen maar aanraden om langs stallen te gaan en in je omgeving te vragen.
Het is per stal, locatie, voorzieningen,etc. verschillend.
Of anders eens de zoekfunctie op Bokt/Google te gebruiken :j

Dit dus.

Ga niet alleen langs diverse boeren/stallen, maar neem je vader en/of moeder mee. Stel dat je een goedkoop plek vindt, bedenk je wel dat als je daar weg zou moeten om dat voor reden dan ook je wat duurdere stalling ook kan betalen.

mie123gie

Re: Kosten stalling shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:53

Hier moet je voor een shet de gewone prijs betalen (dus het zelfde als een paard) voor simpele weidegang is dit dus 120 euro per maand

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 14:03

veel stallen rekenen gewone stallingskosten, aan jou om een shetlander of een bels in de stal te zetten.

Voor een shet zijn in deze omgeving vaak ook andere mogelijkheden, uitloop met schuilstal dan is dit rond de > 75,00 / 100,00 euro in de maand (Gelderland)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 22:39

120 euro per maand voor mijn shet.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 02:22

Je kunt idd beter rond gaan en vragen hoeveel het kost voor een shet, de een vraagt de hoofdprijs en de ander heeft een makkelijkere prijs voor een kleine pony.

Afgelopen winter hebben mijn pony's volpension gestaan, betaalde 50 per shet en dan stonden ze met zijn 3en in 1 stal. Overdag op de wei, snachts op stal. Was inc. hooi, uitmesten, binnen/buiten zetten en er was een rijbak aanwezig waar ik geen gebruik van maakte.

Nu staan we op een doe het zelf stal, betaal 35,- per shet en moet alles zelf doen, ook voer en stalbedekking inkopen. Ze staan nu 24/7 op de wei met een mooie schuilstal en onbeperkt hooi. Ondanks dat het opgeteld duurder is dan de vorige pensionstal is dit precies hoe ik het voor mijn pony's wil hebben. :)

gigikuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:53

ik heb zelf geen shet
maar hier kost de stalling met alles 50 euro pm

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:45

Bij mij ook 50,- incl. voor stal met stro, hooi, krachtvoer (wat ik overigens niet geef) en zomers 24/7 weidegang. Maar wel zo'n 2 uur rijden van groningen af.. en dit geld voor een shet voor een pony vragen ze geloof ik 150 voor

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:01

Ik betaalde voor mijn a pony €100 per maand, dit was 24/7 buiten + gebruik van de bak
Maar ik ken ook landjes waar je voor €50 kan staan maar sommige vragen ook €175
Gewoon even rondvragen dus :)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:36

de stallingskosten zijn heel verschillend.. vriendin van mij betaald 15 euro per maand aan stallingskosten met weidegang en schuilstal inclusief voer.

Nomi_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:19

Een shetlander heeft als die 24/7 buiten in het weiland staat, niks geen extra voer nodig. Bij ons niet, dan staan ze 's nachts binnen, dus dan krijgen ze een plak hooi en 1/4 muesli. Dan ben je denk ik niet veel aan stalling kwijt. Rond de €50,- per maand ben je er wel denk ik.