GZ: (Goedkope) mogelijkheden tot maken schuilmogelijkheid.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

femke_harley

GZ: (Goedkope) mogelijkheden tot maken schuilmogelijkheid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 13:13

Beste bokkers,

Mijn stalgenootje en ik willen onze paarden zolang mogelijk buiten laten. Nu hebben wij in de paddock rondom wel bomen staan, die tot nu toe goed diende als schuilmogelijkheid. Maar nu het herfst wordt en de blaadjes vallen ( :+ ) zijn we opzoek naar iets anders.

De paddock sluit helaas niet aan op de stallen. We hebben wel er aan gedacht om een pad te maken, maar het paard van mijn stalgenoot is wat dominant. Wij zijn dus bang dat die van mij dan niet kan vluchten.

Hebben jullie ideeën die betaalbaar zijn? Overigens moet het netjes zijn. We moeten het overigens voorleggen nog aan de staleigenaren, maar we willen gelijk met een goed plan komen. Het is vooral voor de dagen dat het regent. Met echte storm e.d. zullen ze gewoon naar binnen gaan. Maar het moet wel stevig zijn, zodat het niet wegwaait natuurlijk.

Hopelijk hebben jullie goede ideeën! :D

elinebakker

Re: GZ: (Goedkope) mogelijkheden tot maken schuilmogelijkheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:18

Moet het verplaatsbaar zijn? Zo nee, zet een paar flinke palen in de grond en bekleed het met een dik zeil of met damwandplaten. Laatste is ook makkelijk weer te demonteren als het weer weg moet!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:55

Een pad maken wat breed genoeg is? Ik heb er hier ook eentje lopen die nogal dominant is, maar dat geeft geen grote problemen. Af en toe eens wat bitchen heen en weer, maar het moet wel heel erg uit de hand lopen wil de een de ander in een hoek drijven. Nog nooit meegemaakt. Hooguit eens een bijtwondje.

Met de stormen van de laatste jaren wordt het steeds lastiger om iets te maken.. met wat spijkers houd je een dak niet vast, en een zeil waait snel kapot. Dan zou je al echt een frame moeten timmeren..
Wat je wel zou kunnen doen is een trailer neerzetten. Goed vastzetten wel, en de voorkant afzetten met lint.. Dat heb ik wel eens eerder gezien, maar daar kan er dan maar eentje in.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:25

Wat is 'betaalbaar', want met alleen een schuilgelegenheid ben je er niet. Omdat ze dan vaak op dezelfde plek staan én er door een dak meer regenwater komt zul je ook iets in en rond de stal aan verharding moeten doen.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 18:12

Ik heb 5 palen in de grond gezet, achterkant waar de wind het meest vandaan komt, dichtgemaakt met houten planken, en bovenop als dak dakplaten.

Houd prima hier, tot nu toe windkracht 6