Ik huur een stuk land, met een paddock en stallen. Onder de paddock ligt een worteldoek, waardoor deze écht fijn droog blijft. Wel word het op de plekken waar de paddock lager ligt nu wat blubberiger. Dus ik wil er graag een paar kuub zand bij gooien. Nu vraag ik me echt af, of er verschil gaat zijn tussen de soorten zand die je erop kan gooien? Ik heb het nagevraagd maar de man waarvan ik het huur weet ook niet welk soort zand er ligt. Het is heel zacht wanneer het droog is, en wanneer het heeft geregend word het hard, een soort strandachtig zand.. Ik wil het graag ophogen(is ook echt nodig) maar als ik het doe wil ik het goed doen, het kost toch wel geld, heeft iemand een idee welk zand je het best kan gebruiken voor je paddock en welk absoluut niet? Of maakt het geen bal uit?
En dan vraag nummer 2..
Vanuit de paddock heb ik een pad afgezet waardoor ze wanneer ze op de achterste weide staan nogsteeds naar voren kunnen lopen naar stal. Het is een vrij breed pad, het was gewoon weiland en het blijft goed netjes op de voorkant na. Ik kan er helaas geen volledig zandpad van maken, want het is nogsteeds een weiland dat ik huur. De voorkant tussen de paddock en de weide is dus erg nat, blubberig, je zakt er doorheen. Wat kan ik hier aan doen? Is er iets wat ik over die blubber heen kan gooien/leggen waardoor het de hele winter begaanbaar blijft? Ik hoor vaak de tip om er stro overheen te gooien, maar word dat niet een enorm zooitje/lelijk gezicht? Zand eroverheen gooien, dan krijg je denk ik na een tijd hetzelfde probleem weer. Hier ligt namelijk geen worteldoek onder. Ook heb ik ''kokovezels'' voorbij horen komen maar ik heb hier geen verstand van.. Please, help me hihi. Ik ben een leek hierin maar wil wel graag van dit blubber stukje af.
Ik heb geen goede foto, dus heb maar ingezoomd op een random foto die ik ooit heb gemaakt. Hier valt het nog mee, het is nu en na regenbuien een stuk erger.. Ik heb ook al 2 verschillende ingangen voor de 1e wei, maar willen ze naar de achterste of middelste dan moeten ze toch door deze doorgang..
en je hebt er wel wat nodig).