Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en ik ben nog nooit zo blij geweest met een keuze! Het scheelt mij heel veel tijd en alle punten die jij aandraagt heb ik eigenlijk geen last van.KPet schreef:De hoeveelheid paarden is niet helemaal aan mij. De twee op pension zijn mijn voornaamste paarden en ook echt van mij. De ponies bij mijn ouders zijn altijd onder mijn verantwoordelijkheid geweest, maar zijn eigenlijk van mijn vader, hoewel ze wel met mij mee gaan als ik een eigen plek heb. De keuze om die kleintjes weg te doen is niet aan mij, maar aan mijn vader. Hij is een paar jaar geleden als een blok gevallen voor de eerste en de tweede is erbij gekomen als gezelschap. Mijn ouders hebben alle beste intenties, maar gewoon geen idee en weinig tijd. Ik heb een paar jaar geleden al aangedrongen op de verkoop van de kleintjes, maar mijn vader wil ze niet weg hebben. Ik heb beloofd om voor ze te zorgen als ze bij mij komen. Aan huis is het simpel en maakt een paardje meer of minder echt niet uit. Voor nu probeer ik de verantwoordelijkheid bij hen te leggen, maar ik zie dat het niet altijd even geweldig gaat. Dat kost mij moeite om het los te laten, want ik zie twee enthousiaste ponies een beetje verpieteren. Vooral mentaal in gebrek aan uitdaging, maar ook in lichaam een beetje en in gedrag. Opvoeding is wel een dingetje zeg maar. Mijn ouders doen hun best hoor, maar hebben heel erg hun beperking in kennis, tijd en misschien ook wel een beetje interesse. Ik woon te ver weg om vaak langs te gaan.
KPet schreef:Treffen met een pensionstal is belangrijk. Ik sta bij iemand die ik niet geweldig handig of aanspreekbaar is. Ik heb gekozen voor weiland ipv hele dag binnen staan. Maar het gaat me daar niet zo om. Het ff kijken, in de gaten houden etc mis ik heel erg.
HTM schreef:Ik kon het ook heel slecht.
Heb in een jaar tijd 3 stallen gezien met mijn paard, en uiteindelijk weer bij mijn ouders terecht gekomen.
1 stal was de verzorging echt wat je je wensen kon, stond bij iemand aan huis.
Alles was perfect, totdat er mensen van de naastgelegen pensionstal (die een bak van 20 x 40 had) het nodig vonden om bij ons in de bak te rijden want die was zo lekker klein.
Helaas ook de enige plek waar mijn paard naar buiten kon, en toen dus halve dagen binnen kwam te staan.
Maar waar ik vooral tegenaan liep bij de stallen is dat de mensen zich niet aan afspraken hielden.
Je komt er kijken, ze zeggen dat je paard elke dag buiten komt, en veel eisend daarin was ik niet, minimaal 1 uur (van de 24)
En in de praktijk kwam die of niet of maar 15 minuten buiten omdat die het hek open maakte....
Nee, dan maar lekker alles zelf doen en minder rijden.
KPet schreef:Treffen met een pensionstal is belangrijk. Ik sta bij iemand die ik niet geweldig handig of aanspreekbaar is. Ik heb gekozen voor weiland ipv hele dag binnen staan. Maar het gaat me daar niet zo om. Het ff kijken, in de gaten houden etc mis ik heel erg.