schuilstal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dreamer_1987

schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 20:57

Beste, ik huur een weide daarop stond een schuilstal die deels ingestort was toen we er vorig jaar op gingen. we hebben heel de omheining vernieuwd want die was ook een ramp. nu eist de eigenaar dat de golfplaten eraf gaan vanwege asbest. alsook de schuilstal vernieuwd moet worden maar alles op onze kosten maar alles wat erop hangt was ervoor ook al. we hebben alleen enkele steunbalken eronder vernieuwd waar het ingezakt was.

Hoe kan hij dit eisen en hoe kunne we dit aanpakken?

en eventueel een plan B als we het zelf wel zelf moeten doen. welk materiaal is voordeligst voor schuilstal van 9x3? moeten tussenwande in dit vanwege er anders 1 van de 3 niet onder mag. alsook evt goedkope oplossing om iets voor de stal in paddock op grond te leggen. betreft een klei en echte modderpoel.rede dat het zo goedkoop mogelijk moet zijn is vanwege het gehuurd word alsook veel te doen op korte tijd. En schoonmoeder haar operaties moete we ook financieren in hun land. En daar besta niet zoiets als ziekenkas.
Hoop da er wat tips zijn die haalbaar zijn. :)
grtjs en alvast merci

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:37

De verhuurder mag dit niet eisen van jullie.
Zie artikel 7:204 BW
En artikel 7:206 BW

Ik doe de opleiding juridisch medewerker, dus als je vragen hebt mag je me pb'en. +:)+

(BW = burgerlijk wetboek)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:55

TS, is dit weiland in Nederland of in België? Ik denk niet dat het veel zin heeft te verwijzen naar het Nederlandse BW als het in België ligt...

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:58

Dorien66 schreef:
TS, is dit weiland in Nederland of in België? Ik denk niet dat het veel zin heeft te verwijzen naar het Nederlandse BW als het in België ligt...

Daar had ik inderdaad niet over nagedacht, ging er vanuit dat het om Nederland ging.
Anders sorry!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 20:57

Wat gebeurd er met de stallen als je weggaat? Zijn die dan voor hem? Handig bedacht van verhuurder....
en als het niet officieel gehuurd is vervallen deze regels wat genoemd worden uit het rechtboek ook toch, zwart betaald ed?

Ik heb stallen van damwandpaten ( dak en buitenwanden) en van binnen met hout, tussenstukken gemaakt van watervast multiplex, zie profiel
+- 30 euro per plaat, houten balken schroeven etc, niet mega goedkoop maar wel 1 van de goedkopere oplossingen, evt container stal geen optie?

dreamer_1987

Re: schuilstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 10:00

die moeten blijven staan.
mn schoonbroer ga treinbilzen tegen elkaar zetten voor hoger te komen. Met bouten. en buitenkant hout zijn we nog aan kijken maar de indeling binnenin gaan obs platen worden.
Hij kan wel eisen van ons dat we iets beter zetten op eigen kosten maar zot zijn we nog niet direct. zal in elk geval er toch beter uitzien als nu. nu begint da letterlijk uiteen te vallen. er is al gat tussen stal en opbergruimte.